سفر لاوروف به سودان، غرب را غافلگیر کرد

کد خبر: 1203860

وزیر امور خارجه روسیه همزمان با سفرای ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا به سودان سفر کرد؛ اقدامی که پایتخت‌های غربی را شگفت زده کرد.

سفر لاوروف به سودان، غرب را غافلگیر کرد

وزیر امور خارجه روسیه همزمان با سفرای ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا به سودان سفر کرد؛ اقدامی که پایتخت‌های غربی را شگفت زده کرد.

خبرگزاری بلومبرگ به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد که غرب از سفر سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه به سودان که همزمان با سفر برنامه ریزی شده شش سفیر اتحادیه اروپا و ایالات متحده به این کشور بود، غافلگیر شد.

به گفته منبع این خبرگزاری، سفر شش سفیر اروپا و آمریکا به سودان که از مدت‌ها پیش برنامه ریزی شده بود و مذاکراتی که در همان روز با حضور وزیر خارجه روسیه انجام شد، پایتخت‌های غربی را شگفت زده کرد.

پیش از این گزارش شده بود وزیر امور خارجه روسیه در حال سفر به موریتانی است و قرار است روز چهارشنبه با محمد ولد شیخ الغزوانی، رئیس جمهور و محمد سالم ولد مرزوق، وزیر امور خارجه این کشور دیدار کند./ایسنا

لاوروف با رئیس جمهور موریتانی دیدار کرد

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) با محمد ولد الغزوانی، رئیس جمهور موریتانی دیدار کرد.

به نقل از اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه پس از دیدار با رئیس جمهوری موریتانی گفت که مسکو و نواکشوت برقراری روابط اقتصادی به ویژه تماس‌های مستقیم بین نهادهای تجاری دو کشور را ضروری می‌دانند.

وی گفت: ما با رئیس جمهور موریتانی با حضور وزیر امور خارجه و دستیاران رئیس جمهور گفتگوی بسیار خوبی داشتیم و قبل از هر چیز وضعیت روابط دوجانبه خود را مورد بحث و بررسی قرار دادیم. توافق کردیم که در سال بعد برای شصتمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک مراسم مناسبی برگزار کنیم. این دوره آکنده از همکاری فشرده در زمینه‌های مختلف تجارت و اقتصاد، زمینه‌های بشردوستانه و آموزشی و البته در زمینه سیاست خارجی بوده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها