تظاهرات میلیونی در فرانسه علیه ماکرون

کد خبر: 1204424

مردم فرانسه روز شنبه در شهرهای مختلف این کشور در اعتراض به اصلاحات قانون بازنشستگی دولت ماکرون، تظاهرات گسترده‌ای را برگزار کردند. تظاهرات میلیونی در فرانسه علیه دولت ماکرون

تظاهرات میلیونی در فرانسه علیه ماکرون

بر اساس گزارش‌ها، روز شنبه دست کم 500 هزار فرانسوی در اعتراض به قانون اصلاحات بازنشستگی دولت «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه در پاریس تظاهرات کردند.

این در حالی است که تعداد معترضان شنبه هفته پیش حدود 400 هزار نفر برآورد شده بود.

البته وزارت کشور فرانسه تعداد بسیار کمتری برای تظاهرات کنندگان امروز اعلام کرد. وزارت کشور فرانسه اعلام کرد که در کل این کشور حدود 963 هزار نفر تظاهرات کرده و در پاریس تعداد تظاهرات کنندگان 93 هزار نفر بوده است.

شبکه خبری فرانس 24 گزارش داد که تظاهرات در سرتاسر فرانسه از بالا تا پایین این کشور برگزار شده و تصاویر تلویزیونی نشان می‌دهد که پلیس با استفاده از ماشین‌های آب پاش در تلاش برای متفرق کردن تظاهرات کنندگان بوده است.

تظاهرات کنندگان در پاریس شعارهایی در اعتراض به افزایش مدت زمان بازنشستگی سر دادند.

این تظاهرات توسط سران هشت اتحادیه اصلی فرانسه برگزار شده است. این هشت اتحادیه تا کنون اتحاد خود را حفظ کرده و دولت فرانسه نتوانسته این اتحاد را با شکست مواجه کند.

این اتحادیه‌ها در بیانیه‌ای هشدار دادند در صورتی که دولت فرانسه همچنان به درخواست‌ها بی توجهی کند، خواستار اعتصاب سراسری خواهند شد که فرانسه را به تعطیلی خواهد کشاند. همچنین این اتحادیه‌ها برای روز 16 فوریه نیز درصدد تظاهرات و اعتصاب هستند.

«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه مدعی است که تغییرات پیشنهادی دولتش در نظام بازنشستگی برای اصلاح این نظام رو به زوال ضروری است اما اتحادیه ها معتقدند با راه های دیگر از جمله افزایش مالیات ثروتمندان می توان مشکلات مربوط به نظام بازنشستگی را حل کرد./فارس

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها