ریشی سوناک روسیه را تهدید کرد

کد خبر: 1205675

نخست‌وزیر انگلیس در کنفرانس امنیتی مونیخ می‌گوید، غرب باید «قابلیت‌های پیشرفته و در حد ناتو را به نیروهای مسلح اوکراین که برای بیرون راندن نیروهای روسیه از سرزمین خود لازم دارند، بدهد.»

ریشی سوناک روسیه را تهدید کرد

نخست‌وزیر انگلیس در کنفرانس امنیتی مونیخ می‌گوید، غرب باید «قابلیت‌های پیشرفته و در حد ناتو را به نیروهای مسلح اوکراین که برای بیرون راندن نیروهای روسیه از سرزمین خود لازم دارند، بدهد.»

به نقل از پی‌ای میدیا گروپ، «ریشی سوناک» نخست‌وزیر انگلیس در کنفرانس امنیتی مونیخ که از جمعه آغاز به کار کرده، می‌گوید که «برای تقویت امنیت بلندمدت اوکراین کارهای بیشتری لازم است که انجام شود و رهبران باید حمایت نظامی از این کشور جنگ‌زده را دو برابر کنند.»

نخست‌وزیر جوان انگلیس از سخنرانی عصر امروز خود در مجمع جهانی امنیتی آلمان استفاده خواهد کرد تا استدلال کند که «تامین صلح پایدار برای اوکراین مستلزم تقویت قوانین بین‌المللی است.»

با نزدیک شدن به یک سالگی جنگ اوکراین، ریشی سوناک همچنین بر طرحی جدید برای حفاظت از حاکمیت اوکراین در آینده در برابر روسیه تاکید خواهد کرد و می‌گوید که مبارزه کی‌یف «در مورد امنیت و حاکمیت هر ملتی» است.

این اظهارات پس از سفر اخیر ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین به انگلیس، پاریس و بروکسل صورت می‌گیرد که او از غرب خواست هواپیماهای جنگنده در اختیار نیروی هوایی کشورش قرار دهد.

ریشی سوناک از این سفر غیرمنتظره زلنسکی برای اعلام رویکردی دوجانبه برای حمایت از اوکراین استفاده کرد و کیت نظامی برای دفع حمله بهاری روسیه و در عین حال آماده‌سازی نیروهایش برای طولانی‌مدت را پیشنهاد داد.

نخست‌وزیر انگلیس که برای شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ به آلمان سفر کرده، به این مجمع می‌گوید که غرب در مواجهه با حملات فزاینده روسیه، باید به حمایت از کی‌یف ادامه دهد.

او تاکید دارد: اکنون زمان آن است که حمایت نظامی خود را دو برابر کنیم. زمانی که پوتین این جنگ را آغاز کرد، قمار کرد که عزم ما از بین خواهد رفت. الان هم شرط می‌بندد که ما بترسیم. اما ما آن زمان ثابت کردیم که او اشتباه می‌کند و در اکنون هم به او اثبات خواهیم کرد که اشتباه می‌کند.

این رهبر حزب محافظه کار انگلیس در تلاشی آشکار برای تشویق کشورهای غربی برای ارائه آموزش‌های طولانی مدت به نیروهای مسلح کی‌یف، به رهبران هشدار می‌دهد که «اوکراینی‌ها برای امنیت همه کشورها می‌جنگند.»

ریشی سوناک در سخنرانی خود می‌گوید: ما باید برای تقویت امنیت بلندمدت اوکراین، کارهای بیشتری انجام دهیم. ما باید به آنها قابلیت‌های پیشرفته و در حد استاندارد ناتو را بدهیم که برای آینده به آن نیاز دارند. و ما باید نشان دهیم که در کنار آنها خواهیم ماند و باز هم مایل و قادر به کمک به آنها در دفاع از کشورشان خواهیم بود. آنچه در این جنگ در خطر است، حتی بیشتر از امنیت و حاکمیت یک ملت است. این در مورد امنیت و حاکمیت هر ملتی است. چون تهاجم روسیه، جنایات جنگی نفرت‌انگیز و لفاظی‌های هسته‌ای غیرمسئولانه آن، نشانه تهدیدی گسترده‌تر برای هر چیزی است که ما به آن اعتقاد داریم./ایسنا

وزیر دفاع انگلیس: تا جنگ تمام نشود، اوکراین جنگنده مدرن دریافت نمی‌کند

وزیر دفاع انگلیس امروز (شنبه) گفت، اوکراین تنها پس از پایان جنگ با روسیه، جت‌های جنگنده پیشرفته مانند یوروفایتر تایفون را دریافت خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، «بن والاس» وزیر دفاع انگلیس در مصاحبه با نشریه آلمانی "در اشپیگل" گفت که حداقل در این مرحله و «به طور حتم» در شش ماه آینده نباید انتظار تحویل سریع جت‌های جنگنده را داشت. او اذعان کرد که زمان زیادی طول می‌کشد تا هر کشوری هواپیماهای جنگنده خود را به اوکراین بفرستد.

وزیر دفاع انگلیس گفت که این موضوع در مورد هواپیماهای مدرن مانند یوروفایتر تایفون که تنها پس از پایان درگیری به اوکراین ارسال می‌شود، بیشتر صادق است و افزود که این دیدگاه، توافق‌نظر شرکای غربی است.

یوروفایتر تایفون (Eurofighter Typhoon) یک جنگنده چندمنظوره اروپایی نسل چهارم است که توسط کنسرسیومی متشکل از شرکت‌های بریتانیایی، آلمانی، اسپانیایی و ایتالیایی طراحی و در سال ۲۰۰۳ وارد خدمت عملیاتی شد.

هفته گذشته ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین از پارلمان انگلیس درخواست کرد که جت‌های جنگنده را به کی‌یف بفرستد. در همان روز، ریشی سوناک، نخست‌وزیر انگلیس گفت که لندن مأموریت آموزشی نظامی برای سربازان اوکراینی را برای پوشش خلبانان جت‌های جنگنده و نیروی دریایی گسترش خواهد داد. با این حال، بن والاس گفت که آموزش خلبانان اوکراینی لزوماً به معنای تحویل سریع جت‌های جنگنده به کی‌یف نیست و «احتمالا» تا «پس از پایان درگیری» کامل نخواهد شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها