گفت‌وگوی ضد ایرانی نخست‌وزیران انگلیس و رژیم صهیونیستی

کد خبر: 1199838

نخست وزیران انگلیس و رژیم صهیونیستی در تماس تلفنی پیرامون تحولات بین‌المللی از جمله ایران گفت‌وگو کردند.

گفت‌وگوی ضد ایرانی نخست‌وزیران انگلیس و رژیم صهیونیستی

نخست وزیران انگلیس و رژیم صهیونیستی در تماس تلفنی پیرامون تحولات بین‌المللی از جمله ایران گفت‌وگو کردند.

دفتر نخست وزیر انگلیس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ریشی سوناک اقداماتی را که لندن برای پاسخ به آنچه «نقض حقوق بشر و نقض قوانین بین‌المللی» توسط ایران نامید، از جمله تحریم‌ بر اساس ادعای بی‌اساس مشارکت نظامی ایران با روسیه در جنگ اوکراین را تشریح کرد. سوناک همچنین از حمایت ادعایی نتانیاهو از اوکراین در جنگ با روسیه تقدیر کرد.

انگلیس در طول سه ماه گذشته تحریم‌هایی را علیه شخصیت‌ها و نهادهای ایرانی به بهانه مسائل حقوق بشری و ادعای ارسال پهپاد به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین، وضع کرده و روابط دو طرف را به تنش کشانده است. واکنش‌های هیستریک و عصبی لندن به اجرای حکم اعدام علیرضا اکبری، جاسوس سرویس اطلاعات مخفی انگلیس به دامنه تنش‌ها افزوده است.

وزیر امور خارجه انگلیس در پی اعدام اکبری، کاردار سفارت ایران در لندن را احضار، دادستان کل ایران را تحریم کرد و سفیر انگلیس در تهران را به طور موقت فراخواند. او به بهانه تابعیت مضاعف اکبری ادعا کرد که واکنش‌های بیشتری علیه ایران در راه است.

این درحالیست که ایران نیز متقابلا تحریم‌هایی را علیه شخصیت‌ها و نهادهای انگلیسی به دلیل اقدامات عامدانه آنان در حمایت از تروریسم و گروه‌های تروریستی، ترویج و تحریک به تروریسم، خشونت و نفرت پراکنی و نقض حقوق بشر وضع کرده است. در خصوص پرونده اکبری نیز به طرف انگلیسی تصریح کرده است که باید پاسخگوی برقراری ارتباطات نامتعارف منجر به تعرض به امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران باشد چراکه حمایت ناموجه و شیطنت آمیز از عامل جاسوسی با ادعای روابط مبتنی بر احترام متقابل سازگار نیست.

بر اساس گزارش دفتر نخست وزیر انگلیس، سوناک و نتانیاهو درباره روابط دوجانبه و به طور ویژه مناسبات تجاری لندن-‌تل‌آویو بحث و تبادل نظر کردند. همکاری‌های امنیتی از دیگر محورهای مورد بحث در تماس تلفنی دو طرف بود.

در این گفت‌وگو، نخست وزیر انگلیس موضع لندن را نسبت به روند صلح خاورمیانه مطرح کرد. دو طرف قرار شد در سال جاری میلادی و به مناسبت هفتادوپنجمین سالگرد تاسیس رژیم صهیونیستی دیدار کنند./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها