پیام آمریکا به نتانیاهو: ترمز بگیر!

کد خبر: 1205793

سفیر آمریکا در سرزمین های اشغالی در موضعگیری جدید خود که نشان از نگرانی کاخ سفید از روند تحولات در داخل سرزمین های اشغالی در سایه تنش بالا بین ائتلاف حاکم و جناح اپوزیسیون رژیم صهیونیستی دارد، گفت که کشورش از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم خواسته است تا تغییرات در نظام قضایی را متوقف کند.

پیام آمریکا به نتانیاهو: ترمز بگیر!

به گزارش اسپوتنیک، ائتلاف حاکم راست افراطی به ریاست نتانیاهو از زمان روی کار آمدن یک سری اقدامات و تصمیماتی را اتخاذ کرده است که از نظر جناح اپوزیسیون و «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی باعث خواهد شد که این رژیم به سمت تشدید بحران داخلی و حتی جنگ داخلی حرکت کند. تصمیم کابینه نتانیاهو برای تغییرات در نظام قضایی رژیم صهیونیستی هم اکنون به محور تنش های سیاسی و اختلاف نظرها بین ائتلاف حاکم و جناح اپوزیسیون منجر شده است.

در هفته های گذشته، ده‌ها شهر از شمال تا جنوب فلسطین اشغالی از جمله تل آویو، حیفا، قدس اشغالی، بئر السبع، ریشون لتسیون و هرتزلیا صحنه تظاهرات علیه کابینه راست افراطی نتانیاهو بوده است. شنبه شب نیز هزاران نفر برای هفتمین هفته در تل آویو و سایر شهرهای فلسطین اشغالی علیه کابینه نتانیاهو تظاهرات کردند.

این تظاهرات‌ ها در سایه جدال شدید بین ائتلاف کابینه راست افراطی به ریاست نتانیاهو و جناح اپوزیسیون به ریاست «یائیر لاپید» نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی برگزار می شود.

سران اپوزیسیون رژیم صهیونیستی هدف کابینه نتانیاهو برای تغییرات در نظام قضایی را تضعیف آن و تلاش نتانیاهو برای جلوگیری از محاکمه خود به خاطر سه پرونده فساد مالی و رشوه خواری می دانند.

در سایه این وضعیت بحرانی صهیونیستها، «تام نیدس» سفیر آمریکا در سرزمین های اشغالی در اظهاراتی گفت که دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا نتانیاهو را نصیحت کرده که ترمز را فشار دهد و برنامه تغییر ریشه ای نظام قضایی را متوقف کند.

سفیر آمریکا گفت: ما اکنون این کار را انجام می دهیم. همانطور که به فرزندانم می گویم به نتانیاهو هم می گوییم که از ترمز استفاده کن و صبور باشید و تلاش کنید که به توافق برسید و همه طرف ها را متحد کنید.

وی تاکید کرد: مساله بسیار پیچیده است، کابینه اسرائیل تلاش می کند که کارها را با سرعت بالا انجام دهد و باید ترمز بگیرند و سرعتشان را کم کنند. این پیامی است که به نتانیاهو دادم.

سفیر آمریکا خاطرنشان کرد: جوبایدن، رئیس جمهور آمریکا برای روابطمان با تل آویو اهمیت زیادی قائل است.

وی با اشاره به برنامه تغییرات در نظام قضایی در رژیم صهیونیستی گفت: ما اقداماتی را که معتقدیم در تضاد با ارزش هایمان است، نادیده نمی گیریم.

تام نیدس گفت: "تنها چیزی که آمریکا و اسرائیل را به هم پیوند می دهد رویکرد دموکراسی (ادعایی) ما است، به همین دلیل ما در سازمان ملل از اسرائیل دفاع می کنیم. اگر احساس کنیم که نهادهای دموکراتیک تحت فشار هستند، ما از آن ها دفاع می کنیم."

وی همچنین افزود که در این میان، آسیب های زیادی به رژیم صهیونیستی وارد خواهد شد.

بر اساس این گزارش، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته برای اولین بار به مساله تغییرات در نظام قضایی در رژیم صهیونیستی پرداخت و گفت که ایجاد توافق در آراء درخصوص تغییرات اساسی بسیار مهم است.

ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها