بشار اسد: سوریه قدردان کمکهای انسانی رسمی و مردمی لبنان است

کد خبر: 1205932

رئیس جمهور سوریه که میزبان اعضای کمیته برادری و دوستی پارلمان لبنان بود، گفت که باید روابط دمشق-بیروت در راستای کمک به منافع مشترک دو ملت باشد.

بشار اسد: سوریه قدردان کمکهای انسانی رسمی و مردمی لبنان است

 اعضای کمیته برادری و دوستی پارلمان لبنان و سوریه شامگاه امروز به دیدار بشار اسد رئیس جمهور سوریه رفتند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد، بشار اسد در دیدار با این هیأت که صبح امروز وارد دمشق شدند، تأکید کرد که سوریه قدردان کمکهای انسانی رسمی و مردمی لبنان است که در راستای حمایت از تلاشهای دولت سوریه در راستای امدادرسانی به زلزله‌زدگان صورت گرفت.

وی رابطه بین سوریه و لبنان را در درجه نخست، روابط برادرانه قلمداد کرد و گفت: این (روابط برادرانه) یک اصل است و باید سیاستهای رسمی در راستای کمک به منافع مشترک دو ملت باشد و برای مقابله با مشکلاتی که با آن روبرو هستند، از آن استفاده شود.

این هیأت لبنانی هم تأکید کردند که سفرشان به دمشق، برای نشان دادن عمق همبستگی مردم لبنان و حمایتهای آنان از مردم سوریه است.

اعضای این هیأت گفتند که باید روابط دوجانبه در همه سطوح ارتقا یابد و به سطحی برسد که «منافع یک ملت واحد در دو کشور برادر را تأمین کند».

روزنامه «الدیار» پیشتر از سفر یک هیأت از کمیته دوستی پارلمانی لبنان و سوریه به ریاست «علی حسن خلیل» رئیس این کمیته به دمشق خبر داده و گفته بود که این هیأت با رئیس پارلمان و تعدادی از اعضای آن و رهبران سوری دیدار خواهد کرد.

از سوی دیگر «امیل لحود» نماینده سابق پارلمان لبنان از سکوت بین‌المللی درباره تجاوزات مکرر رژیم صهیونیستی علیه سوریه انتقاد کرد. وی گفت که این تجاوزات بیانگر جنایتکار بودن رژیم صهیونیستی است.

 لحود افزود که این دشمن صهیونیستی حتی پس از زلزله ویرانگر منتظر بیرون آوردن اجساد از زیر آوار نماند و این کشور را هدف حمله موشکی قرار داد./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها