بایدن: حمایت ما از اوکراین تزلزل ناپذیر است

کد خبر: 1206409

رئیس جمهور ایالات متحده در نشست خبری مشترک با همتای لهستانی خود در ورشو گفت: ما با چالش‌های زیادی روبرو هستیم، اما به توانایی خود برای غلبه بر آنها اطمینان داریم.

بایدن:  حمایت ما از اوکراین تزلزل ناپذیر است

رئیس جمهور ایالات متحده در نشست خبری مشترک با همتای لهستانی خود در ورشو گفت: ما با چالش‌های زیادی روبرو هستیم، اما به توانایی خود برای غلبه بر آنها اطمینان داریم.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا امروز در جریان سفرش به لهستان با رئیس جمهور این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

بایدن در نشست خبری مشترک با رئیس جمهور لهستان اعلام کرد: «ما با چالش‌های زیادی روبرو هستیم، اما به توانایی خود برای غلبه بر آنها اطمینان داریم».

رئیس جمهور آمریکا در ادامه به جنگ اوکراین اشاره کرد و افزود: حمایت ما از اوکراین تزلزل ناپذیر است و امروز در وضعیت بهتری نسبت به گذشته قرار داریم».

به گزارش الجزیره، رئیس جمهور آمریکا همچنین مدعی شد که امروز ناتو قوی‌تر از همیشه است.

رئیس جمهور لهستان هم گفت: ما از سفر رئیس جمهور آمریکا به کشورمان سپاسگزاریم و آن را قدردانی از نقش خود در حمایت از اوکراین می‌دانیم.

رئیس جمهور لهستان با اشاره به سفر بایدن به اوکراین گفت: این سفر، مفاهیم و معانی مهمی دارد.

رئیس جمهور لهستان تأکید کرد که ایالات متحده قادر به حفظ نظم جهانی است.

رئیس جمهور آمریکا که پیش از این در سفری اعلام نشده به اوکراین سفر کرده بود، شامگاه دوشنبه وارد لهستان شد.

لهستان که عضوی از ائتلاف نظامی ناتو است، از ابتدای حمله روسیه به اوکراین، حمایت‌های بی‌دریغی را از جمله کمک‌های امنیتی و بشردوستانه به کی‌یف فرستاده است.

این کشور همچنین از میلیون‌ها پناهجوی اوکراینی که از مرز رد شدند، استقبال کرده و میلیاردها دلار تسلیحات و سایر کمک‌ها را به دولت ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین فرستاد./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها