کمک نیم میلیارد دلاری آمریکا در سفر غیرمنتظره بایدن به کی‌یف

کد خبر: 1206080

رئیس‌جمهور آمریکا در جریان حضور ناگهانی خود در کی‌یف از نیم میلیارد دلار کمک بیشتر به اوکراین خبر داد.

کمک نیم میلیارد دلاری آمریکا در سفر غیرمنتظره بایدن به کی‌یف

 جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا دوشنبه (۲۰ فوریه) در جریان حضور ناگهانی خود در کی‌یف از نیم میلیارد دلار کمک بیشتر به اوکراین خبر داد.

شبکه آمریکایی سی‌ان‌ان گزارش داد بایدن در اظهاراتی که کنار زلنسکی بیان کرد، گفت بسته کمک جدید شامل تجهیزات نظامی بیشتر از جمله مهمات توپخانه و جاولین‌ها و هویتزرهای بیشتر خواهد بود.

زلنسکی هم گفت که او و بایدن از مقاومت اوکراین در حالی که جنگ وارد دومین سال خود می‌شود، صحبت کردند. بایدن گفت: «یک سال گذشت، کی‌یف پابرجاست، اوکراین پابرجاست و دموکراسی پابرجاست».

طبق این گزارش بایدن دوشنبه با زلنسکی و اولنا زلنسکا همسر وی در کاخ ریاست‌جمهوری اوکراین دیدار کرد. سفر سرزده رئیس‌جمهور آمریکا به کی‌یف درست چند روز قبل از ۲۴ فوریه سالگرد آغاز جنگ اوکراین انجام شده است.

سفر بایدن به کی‌یف همچنین کمتر از دو ماه بعد از سفر  زلنسکی به واشنگتن انجام شده است. زلنسکی هفته پایانی سال گذشته میلادی به آمریکا سفر کرد و ضمن دیدار با بایدن، در نشست کنگره این کشور به سخنرانی پرداخت.

حضور عالی‌ترین مقام واشنگتن در کی‌یف در حالی است که از زمان آغاز جنگ اوکراین در تاریخ بیست و چهارم فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفندماه ۱۴۰۰) دولت آمریکا مشغول ارائه انواع حمایت‌های تسلیحاتی، اقتصادی و اطلاعاتی به اوکراین و همزمان اعمال فشارهای بی‌سابقه علیه روسیه بوده است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها