گاف زلنسکی در واکنش به موضع برلوسکنی

کد خبر: 1206596

رئیس جمهور اوکراین با انتقاد عجیب از موضع نخست وزیر اسبق ایتالیا درباره جنگ اوکراین، ناخواسته خود را در دام انداخت!

گاف زلنسکی در واکنش به موضع برلوسکنی

به نقل از راشاتودی، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در واکنش به موضع سیلویو برلوسکنی، نخست وزیر اسبق ایتالیا درباره جنگ اوکراین، اظهارات و انتقاداتی را مطرح کرد و به طور ناخواسته خود را در دام انداخت!

زلنسکی که دیروز (سه‌شنبه) در کاخ ریاست جمهوری اوکراین در یک نشست مطبوعاتی به همراه جورجیا ملونی، نخست وزیر فعلی ایتالیا شرکت کرده بود، به پرسشی درباره اظهارات اخیر برلوسکنی واکنش نشان داد.

برلوسکنی پیش‌تر گفته بود که اگر کی‌یف «حمله به دونباس را متوقف می‌کرد، می‌توانست از جنگ با روسیه اجتناب کند.»

زلنسکی با انتقاد از برلوسکنی گفت که «او هرگز شاهد بمباران هر روز خانه‌اش نبوده است. نخست وزیر اسبق ایتالیا به‌دلیل قطعی‌های مداوم برق، ساعت ۳ صبح از خواب بیدار نشده تا لباس بشوید و برای دو روز بعد بچه‌هایش غذا بپزد چون خیلی ساده بگویم، به لطف عشق بزرگ و برادرانه مردم روسیه، تا دو یا سه روز متوالی برقی وجود ندارد.»

اما برلوسکنی که متولد ۱۹۳۶ در دوران ایتالیای فاشیستی است (چندین سال پیش از آغاز جنگ جهانی دوم)، گفته است که در سال ۱۹۴۳ وقتی تنها ۶ سال داشته، شاهد بمباران زادگاهش یعنی میلان به دست نیروهای متقفین بوده است.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با طعنه تند و تیز به زلنسکی، اظهارات او را «شمه دیگری از خشم و درماندگی» توصیف کرد و در ادامه نیز گفت که رئیس جمهور اوکراین با مقایسه کردن «رژیم کی‌یف با یک رژیم فاشیستی و در عین حال مقایسه عملیات نظامی روسیه با اقدامات متفقین در جریان جنگ جهانی دوم»، خودش را رسوا کرد.

برلوسکونی به دفعات از مسکو و کی‌یف خواسته بر سر آتش‌بس توافق کنند و اوایل ماه جاری نیز پیشنهاد داد که آمریکا برای بازسازی اوکراین بسته کمکی کلانی برای این کشور در نظر بگیرد اما به شرط آنکه طرفین جنگ، خصومت‌ها را متوقف کنند.

برلوسکنی دوران نخست وزیری، روابط نزدیکی را با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه برقرار کرد. او پس از پایان دوران تصدی‌اش نیز در سال ۲۰۱۵ و پس از الحاق شبه‌جزیره کریمه به روسیه، از این منطقه بازدید کرد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا دوشنبه هفته جاری در سفری غیرمنتظره، وارد کی‌یف شد و ضمن دیدار با زلنسکی، از رژیم کی‌یف حمایت کرد./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها