دیدار وزیر خارجه ونزوئلا با امیرعبداللهیان در ژنو

کد خبر: 1207941

وزیر خارجه ونزوئلا با امیرعبداللهیان همتای ایرانی خود در ژنو دیدار و گفت‌وگو کرد.

 دیدار وزیر خارجه ونزوئلا با امیرعبداللهیان در ژنو

«ایل خیل پینتو» وزیر خارجه ونزوئلا عصر امروز (سه‌شنبه) نهم اسفند ماه به وقت محلی با حضور در محل ملاقات وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با حسین امیرعبداللهیان دیدار کرد.

دو وزیر پس از آن بر سر یک میز به گفت‌وگو نشستند و درباره مناسبات دوجانبه به رایزنی پرداختند.

امیرعبداللهیان حدود یک ماه قبل در سفر به آمریکای لاتین با همتای ونزوئلایی و دیگر مقامات این کشور دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در رأس هیأتی در ژنو حضور دارد، ظهر امروز هم با روسای سازمان‌های بین‌المللی بشردوستانه مستقر در ژنو در هتل محل اقامتش دیدار و گفت‌وگو کرد.«فیلیپو گرندی» کمیسر عالی پناهندگان سازمان ملل، «آنتونیو ویتورینو» مدیرکل سازمان بین‌المللی مهاجرت، خانم «ماریانا اسپولجانیک» رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و «رامش راجاسینگهام» نماینده و رئیس دفتر اوچا در ژنو و مدیر هماهنگی‌های اوچا در این ملاقات حضور داشتند.

پس از آن هم مارتین گریفیتس نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور بشرودستانه به محل اقامت امیرعبداللهیان آمد و با وی ملاقات کرد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه) نهم اسفند ماه و به وقت محلی در بخش عالیرتبه نشست سالانه (۲۰۲۳) کنفرانس خلع سلاح شرکت کرد و در این نشست به تبیین مواضع جمهوری اسلامی ایران درباره موضوعات خلع سلاحی و دیگر موضوعات پرداخت.

وزیر امور خارجه دیروز هم ضمن شرکت و سخنرانی در بخش عالیرتبه پنجاه و دومین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل با وزرای خارجه فنلاند، نروژ، بلژیک، ارمنستان، اندونزی، دبیرکل سازمان ملل و کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل دیدار و گفت‌وگو کرد./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها