رایزنی‌های امیرعبداللهیان با وزرای خارجه ونزوئلا و اریتره

کد خبر: 1176584

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با وزرای خارجه ونزوئلا و اریتره ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه را مورد بحث و بررسی قرار داد.

رایزنی‌های امیرعبداللهیان با وزرای خارجه ونزوئلا و اریتره

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در حاشیه هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با وزرای خارجه ونزوئلا و اریتره دیدار و گفت‌وگو کرد.

براساس این گزارش، امیرعبداللهیان در حاشیه این نشست با «کارلوس فاریا» وزیر خارجه ونزوئلا ملاقات و درباره موضوعات مورد علاقه فیمابین از جمله آخرین روند مناسبات دوجانبه گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

‌‎امیرعبداللهیان ضمن مروری بر آخرین وضعیت مناسبات دوجانبه جمهوری اسلامی ایران با ونزوئلا، سفر اخیر نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا به تهران را مهم‌ خواند و تأکید کرد: متعاقب امضای همکاری‌های جامع دو کشور، اجرایی کردن این تفاهمات در اولویت برنامه سیاست خارجی قرار دارد و برگزاری کمیسیون مشترک می‌‌تواند روند اجرای توافقات فیمابین را سرعت ببخشد.

‌‎وزیر خارجه ونزوئلا نیز در این ملاقات ضمن ابراز خرسندی از روند پیشرفت در همکاری‌های متنوع دو کشور، بر عزم و اراده رهبری کشور متبوعش برای توسعه مناسبات با ایران و لزوم افزایش سطح تماس‌ها و سفر مقامات عالی دو کشور تأکید کرد.

* اهتمام دولت سیزدهم نسبت به قاره آفریقا

‌‎حسین امیرعبداللهیان همچنین در حاشیه نشست مجمع عمومی در نیویورک با «عثمان صالح محمد» وزیر خارجه اریتره ملاقات و درباره موضوعات مورد علاقه فیمابین از جمله آخرین وضعیت مناسبات دوجانبه و منطقه گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

‌‎وزیر امور خارجه ایران ضمن تمجید از سابقه مبارزاتی و تاریخی مردم اریتره بر اهتمام جدی دولت سیزدهم نسبت به قاره آفریقا از جمله کنشگری اریتره در شاخ آفریقا تأکید و نسبت به توسعه همکاری‌ها در چارچوب احترام به ارزش‌ها و منافع متقابل و همکاری ایران در حوزه‌های فنی و اقتصادی با اریتره ابراز امیدواری کرد.

‌‎وزیر خارجه اریتره نیز ضمن اشاره به سیاست کشور متبوعش برای توسعه روابط در محیط جغرافیای مهم منطقه و از جمله ایران، تأکید کرد.

منبع: فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها