گوترش برای اطلاع از وضعیت آوارگان به نینوا سفر کرد

کد خبر: 1208271

دبیرکل سازمان ملل امروز پنج‌شنبه برای کسب اطلاعات میدانی از وضعیت آوارگان در اردوگاه‌های استان نینوا به این استان سفر کرد.


گوترش برای اطلاع از وضعیت آوارگان به نینوا سفر کرد

دبیرکل سازمان ملل امروز پنج‌شنبه برای کسب اطلاعات میدانی از وضعیت آوارگان در اردوگاه‌های استان نینوا به این استان سفر کرد.

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، دفتر اطلاع‌رسانی قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق اعلام کرد که الاعرجی همراه با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل امروز وارد استان نینوا شدند.

همچنین ایفان فائق جابرو، وزیر مهاجرت عراق نیز در راس یک هیات عالی رتبه برای همراهی گوترش در بازدید از خانواده‌های آواره ساکن اردوگاه‌ها به استان نینوا رفت.

گوترش چهارشنبه نیز پیامی برای کشورهای جهان صادر کرده و در آن تاکید کرد که روندهای سیاسی فراگیر انتخاباتی ضامن ثبات و پیشرفت است.

دبیرکل سازمان ملل که در حال حاضر در عراق است، در کنفرانس مطبوعاتی در بغداد تاکید کرد که سفر فعلی‌اش به منزله پیام حمایت از عراق به ویژه در سایه وجود کابینه‌ای جدید است.

همچنین او حمایت عراق از زلزله‌زدگان سوریه و ترکیه را ستود و از اقدامات این کشور برای برقراری ثبات و آرامش از راه گفتگو و همکاری و هماهنگی‌های منطقه‌ای استقبال کرده و بر پایبندی کامل خود به تلاش برای حفظ اتحاد عراق تاکید کرد.

گوترش در ادامه نیز بر لزوم حمایت از دموکراسی، توقف فعالیت گروه‌های مسلح خارج از چارچوب دولت، حمایت از جوانان، ایجاد فرصت‌های ضغلی و حمایت از بخش کشاورزی  تاکید کرد.

دبیرکل سازمان ملل با اشاره به اینکه برایدیدار با مقامات اربیل به این شهر نیز سفر خواهد کرد، گفت: دولت اقلیم کردستان (عراق) را به گفتگو به ویژه درباره بودجه و قانون نفت و گاز تشویق می‌کنم.

او در پایان نیز بار دیگر بر اهمیت تسریع در اجرای توافقنامه سنجار تاکید کرد./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها