سفر بایراموف به فلسطین اشغالی/افتتاح سفارت باکو در تل‌آویو

کد خبر: 1208352

«جیحون بایراموف» وزیر خارجه جمهوری آذربایجان برای افتتاح سفارت باکو در تل‌آویو، ۲۹ مارس (نهم فروردین ۱۴۰۲) به فلسطین اشغالی می‌رود.

سفر بایراموف به فلسطین اشغالی/افتتاح سفارت باکو در تل‌آویو

 منابع رسانه‌ای دولتی در جمهوری آذربایجان خبر دادند که وزیر خارجه این کشور برای دیدار با مقام‌های رژیم صهیونیستی به فلسطین اشغالی سفر می‌کند.

خبرگزاری دولتی «آپا» جمهوری آذربایجان روز جمعه (امروز) گزارش داد: «دیپلمات ارشد (جمهوری) آذربایجان به اسرائیل سفر می‌کند».

بنابر گزارش آپا،  رسانه‌های رژیم صهیونیستی خبر دادند که جیحون بایراموف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان در تاریخ ۲۹ مارس (نهم فروردین) به فلسطین اشغالی سفر خواهد کرد.

طبق گزارش‌های رسانه‌ای، هدف از سفر بایراموف به فلسطین اشغالی شرکت در مراسم افتتاحیه سفارت جمهوری آذربایجان در رژیم صهیونیستی است.

برخی خبرنگاران صهیونیست، وزیر خارجه جمهوری آذربایجان در این سفر با بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر، اسحاق هرتزوگ رئیس و الی کوهن وزیر خارجه رژیم صهیونیستی دیدار خواهد کرد.

بیست و هفتم ابان ماه سال جاری بود که پارلمان جمهوری آذربایجان با افتتاح سفارت در تل‌آویو موافقت و الهام علی‌اف رئیس‌جمهور این کشور نیز آن را تأیید کرد. «یائیر لاپید» نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی نیز با استقبال از این تصمیم، گفته بود جمهوری آذربایجان «شریک مهم» این رژیم و یکی از بزرگترین مکان‌های استقرار یهودیان در کشورهای مسلمان است.

«الهام علی‌اف رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان، اوایل دی ماه رسما «مختار محمد اوغلو محمدوف» را به عنوان اولین سفیر فوق‌العاده و تام‌الاختیار این کشور در اراضی اشغالی تعیین کرد.

فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها