اظهارات عمران خان درباره توطئه علیه ایران و پاکستان

کد خبر: 1144950

عمران خان نخست وزیر سابق پاکستان، رژیم صهیونیستی را مسوول نابسامانی در خاورمیانه به ویژه توطئه علیه توانمندی‌های نظامی کشورهای اسلامی دانست و اظهار کرد: اسرائیل درصد تضعیف جمهوری اسلامی ایران و پاکستان است.

اظهارات عمران خان درباره توطئه علیه ایران و پاکستان

شبکه پاکستانی HUM News این اظهارات را چهارشنبه شب به نقل از «عمران‌خان» طی مصاحبه وی با این شبکه خبری در اسلام‌آباد عنوان کرد.

 نخست وزیر سابق پاکستان که توطئه خارجی را دلیل برکناری از نخست وزیری و خاتمه یافتن دولت سابق پاکستان می‌داند، گفت: دولت جو بایدن مرتکب توطئه تغییر رژیم در پاکستان است.

عمران خان گفت که اسرائیل از توطئه علیه دولت منتخب در پاکستان خشنود است همچنان که آنان در منطقه به دنبال بی ثباتی هستند.

وی اظهار کرد: رژیم صهیونیستی نه تنها مسوول هرج و مرج در منطقه به ویژه سوریه و لیبی است بلکه برای تضعیف ایران و پاکستان توطئه می‌کند.

عمران‌خان با اذعان به سوء استفاده آمریکا از پاکستان به بهانه جنگ علیه تروریسم و سیاست‌های تهاجمی واشنگتن در عراق و افغانستان، افزود: اسرائیل نیز به دنبال تضعیف توانمدی‌های نظامی کشورهای اسلامی از جمله تضعیف نیروهای مسلح پاکستان است.

وی تاکید کرد که حزب متبوعش (تحریک انصاف) یک حزب پیشرو در پاکستان و مقاوم در برابر توطئه‌ها است و ما هرگز در برابر تهدیدات خارجی تسلیم نخواهیم شد.

عمران‌خان نخست وزیر سابق پاکستان ماه گذشته پس از رای عدم اعتماد نمایندگان مجلس این کشور از مقام خود برکنار و پس از آن دولت جدید پاکستان تشکیل شد.

وی خواستار برگزاری فوری انتخاب زودهنگام در پاکستان است و هشدار داده که در صورت عدم اجرای این مطالبه از سوی دولت فعلی، تظاهرات میلیونی مردم به سمت اسلام‌آباد گسیل خواهد شد.

منبع: ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها