جاسوسی رژیم صهیونیستی از قطری‌ها لو رفت

کد خبر: 1209924

تحقیقات انجام شده توسط ICAD؛ یک سرویس تحقیقات عربی نشان داد، شرکت‌های امنیتی اسرائیل با استفاده از تبلیغات هدفمند و فشرده در اینستاگرام که از طریق آن اطلاعات شخصی افراد را جمع آوری می‌کنند، دنبال جاسوسی از ساکنان قطر هستند.

جاسوسی رژیم صهیونیستی از قطری‌ها لو رفت

تحقیقات انجام شده توسط ICAD؛ یک سرویس تحقیقات عربی نشان داد، شرکت‌های امنیتی اسرائیل با استفاده از تبلیغات هدفمند و فشرده در اینستاگرام که از طریق آن اطلاعات شخصی افراد را جمع آوری می‌کنند، دنبال جاسوسی از ساکنان قطر هستند.

به نقل از سایت خبری الخلیج آنلاین، بر اساس تحقیقاتی که این پلتفرم روز پنجشنبه ۹ مارس منتشر کرد، تیم تحقیقاتی ICAD این تبلیغات جعلی را که در هفته‌های گذشته به طور گسترده در بین کاربران اینستاگرام در دوحه ظاهر شده بود، رصد کردند.

این تیم تحقیقاتی اعلام کرد، این تبلیغات گروه سنی ۲۵ سال به بالا را هدف قرار می‌دهد و از تصاویر اصحاب رسانه و تأثیرگذاران داخل قطر برای افزایش اعتبار خود و جذب کاربران استفاده می‌کند.

براساس اعلام این تیم، تجزیه و تحلیل دقیق دیجیتالی از این تبلیغات تایید کرد که شرکت‌های جاسوسی حرفه‌ای اسرائیل تلاش می‌کنند برای به تلفن‌های همراه ساکنان قطر نفوذ کرده و اطلاعات و داده‌های شخصی آنها را جمع آوری کنند. این کار با تبلیغاتی که کاربران فکر می‌کنند صرفا تبلیغات سرمایه گذاری است و نیز با انتشار تصاویر شخصیت‌های شناخته شده در داخل دوحه انجام می‌شود.

این تیم تحقیقاتی اعلام کرد، لینک‌های تبلیغاتی جعلی اطلاعات شخصی کاربر مانند ایمیل، شماره تلفن و نام کامل را درخواست می‌کنند. این اطلاعات ممکن است برای هک کردن تلفن همراه صاحب داده و جمع‌آوری اطلاعات بیشتر در مورد او استفاده شود. پس از بررسی مشخص شد که این صفحات از داخل "اسرائیل" فعال هستند.

طبق اعلام این تیم، محتوای ارائه شده در تمام این صفحات مختلف، مشابه است، آنها محتوایی را درباره سرمایه‌گذاری منتشر نکرده‌اند، بلکه اخباری را به عنوان مثال درباره وضعیت داخلی قطر منتشر کرده‌اند یا محتوای غیرمرتبط با تبلیغات سرمایه‌گذاری هستند که بیشتر آنها از آمریکا اما با شماره تلفن‌های کشورهای حاشیه خلیج فارس مدیریت می‌شود.

این تیم اعلام کرد، تحلیلی که از تبلیغات منتشر شده توسط صفحه‌ای به نام Boom Social انجام شد نشان داد که این صفحه حاوی نرم‌افزار مخربی است که ممکن است برای جمع‌آوری اطلاعات شخصی یا هک دستگاه الکترونیکی کاربر، روی تلفن همراه وی کار گذاشته شود».

پلتفرم "آیکاد" در ادامه اعلام کرد، نکته قابل توجه این است که این صفحه جعلی به یک شرکت حرفه‌ای امنیت سایبری اسرائیلی مرتبط است که دفتر مرکزی آن در ایالات متحده و دفتر مرکزی دیگر آن به نام NovoShield در اراضی اشغالی قرار دارد. این شرکت اسرائیلی با یک شرکت آمریکایی تخصصی دیگر برای ایجاد چندین نام تجاری ساختگی برای اهداف بازاریابی همکاری می‌کند. این شرکت اسرائیلی تعداد زیادی صفحه با نام‌های تجاری و رسانه‌ای مختلف ایجاد می‌کند تا هویت اصلی خود را پنهان و کار را برای ردیابی و شناسایی صاحب آن دشوار کند."

این پلتفرم همچنین فاش کرد، این شرکت‌ها با همکاری دیگر شرکت‌های اسرائیلی راهکارهای اطلاعاتی پیرامون هک دستگاه‌ها را در اختیار نهادهای امنیتی، دولت‌ها و موسسات نظامی قرار می‌دهند./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها