رایزنی درباره زندانیان آمریکایی در قطر

کد خبر: 1210414

وزارت خارجه آمریکا از سفر نماینده ویژه «بایدن» به قطر برای رایزنی درباره زندانیان آمریکایی خبر داد.

رایزنی درباره زندانیان آمریکایی در قطر

وزارت خارجه آمریکا از سفر نماینده ویژه «بایدن» به قطر برای رایزنی درباره زندانیان آمریکایی خبر داد.

به نقل از وبگاه وزارت امور خارجه آمریکا، «راجر کارستنز» (Roger Carstens) فرستاده ویژه «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در امور گروگان‌ ها از امروز دوشنبه به شهر دوحه واقع در قطر می رود.

در بیانیه صادره از سوی وزارت امور خارجه آمریکا در این خصوص آمده است که هدف از سفر وی به دوحه رایزنی پیرامون زندانیان آمریکایی است.

بیانیه مذکور ادامه می دهد: نماینده ویژه ریاست جمهوری آمریکا در امور گروگان‌ ها از روز دوشنبه ١٣ مارس تا پنجشنبه ۱۶ مارس به دوحه قطر سفر می‌ کند.

وی قرار است در این سفر همچنین در نشست امنیت جهانی شرکت کرده و با نمایندگان دولت‌ ها و طرف های مربوطه درباره «نحوه حل و فصل بازداشت‌ های اشتباه» بحث و تبادل نظر کند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان پیشتر در گفتگویی از دستیابی ایران و ایالات متحده به یک توافق برای تبادل زندانیان خبر داد و گفت: تبادل پیام‌ها همچنان در گفتگوهای لغو تحریم‌ ها در جریان است و در موضوع تبادل زندانیان به یک توافق در روزهای اخیر دست یافتیم و اگر همه چیز از طرف آمریکا خوب پیش برود در روزهای آینده انجام خواهد شد.

وزیر خارجه با بیان اینکه ما این پرونده را یک پرونده کاملاً انسانی می‌دانیم، تصریح کرد: از مارس سال گذشته در این رابطه سندی بین ما و آمریکا به صورت غیرمستقیم به امضا و تأیید رسید، اما زمینه اجرای آن اکنون فراهم شده است. از نظر ما همه چیز آماده است، طرف آمریکایی در حال آخرین هماهنگی‌های فنی خود قرار دارد.

وی همچنین گفت: معتقد هستیم جمع بندی گفتگو برای رفع تحریم‌ها در دسترس است. برای ما رفع اتهام بی اساس از ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی یک مسئله مهم و یکی از خطوط قرمز ما قلمداد می‌شود. در سفر خوبی برای رسیدن به جمع بندی گفت‌وگوهای طولانی ماه‌های گذشته وجود دارد. در مسیر دیپلماسی و مذاکره به خوبی قرار داریم و امیدواریم هر چه زودتر نتیجه‌ای که مطلوب است با رعایت کامل منافع ملت‌مان حاصل شود.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها