هرتزوگ: در شرایط خطرناکی به سر می‌بریم

کد خبر: 1210478

رئیس رژیم صهیونیستی: درباره درگیری‌ها و تنش‌های داخلی در اسرائیل هشدار می‌دهم. ما در شرایط خطرناکی زندگی می‌کنیم که تبعات سیاسی، اقتصادی و امنیتی خواهد داشت.

هرتزوگ: در شرایط خطرناکی به سر می‌بریم

 رئیس رژیم صهیونیستی ضمن هشدار درباره وضعیت داخلی فلسطین اشغالی اعلام کرد که « ما در شرایط خطرناکی زندگی می کنیم که پیامدهای سیاسی، اقتصادی و امنیتی خواهد داشت».

در سایه تشدید شکاف‌های داخلی در جامعه صهیونیستی بعد از روی کار آمدن کابینه افراطی بنیامین نتانیاهو، هشدارهای مقامات و محافل صهیونیستی درباره تعمیق بحران‌های این رژیم و فروپاشی آن بیشتر شده است.

در همین راستا، «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی دوشنبه شب بار دیگر درباره درگیری‌ها و تنش‌های داخلی در اراضی اشغالی هشدار داد و گفت که « ما در شرایط خطرناکی زندگی می‌کنیم که تبعات سیاسی، اقتصادی و امنیتی خواهد داشت».

رئیس رژیم صهیونیستی دوشنبه هفته گذشته همزمان با اوج اعتراضات گسترده مخالفان کابینه نتانیاهو در مناطق مختلف فلسطین اشغالی گفته بود که «ما سخت‌‌ترین لحظات تاریخ اسرائیل رازندگی می‌کنیم، همه از عمق وجود خود می‌دانیم که این بحران خطر ساختاری علیه ما محسوب می‌شود».

هزتزوگ پیشتر هم با ابراز نگرانی درباره رسیدن اسرائیل به یک نقطه بی‌بازگشت گفته بود که «ما اکنون درحال تجربه یک بحران داخلی عمیق و بسیار خطرناکی هستیم که همه اسرائیلی‌ها را تهدید می‌کند».

رئیس رژیم صهیونیستی در ادامه تاکید کرد که «این بحران داخلی همه ما و همبستگی اسرائیلی‌ها را تهدید می‌کند و این بسیار خطرناک است».

این هشدارها در حالی از سوی شخص اول رژیم صهیونیستی اعلام می‌شود که درگیری بین مسئولین رژیم صهیونیستی در چارچوب اختلاف نظر در مورد تغییرات در قوانین قضائی به اوج خود رسیده است، یائیر لاپید رهبر مخالفان اعلام کرد نتانیاهو اسرائیل را به سوی هرج و مرج پیش می برد، هرج و مرجی که ساخته و پرداخته ایتمار بن گویر است.

ناظران معتقدند که تصمیم‌سازان رژیم صهیونیستی قادر به اتخاذ راهبرد مؤثر برای مقابله با تهدیدات داخلی و خارجی نیستند، به همین دلیل اگر اوضاع رژیم صهیونیستی به همین منوال ادامه پیدا کند و تغییر قابل‌توجهی در شکل و جهت‌گیری کابینه کنونی اسرائیل رخ ندهد، صهیونیست‌ها نمی‌توانند مسیر راهبرد فعلی خود را عوض کنند، به‌عبارت دیگر تدوین یک استراتژی جدید و کاربردی برای مقابله با چالش‌های داخلی و خارجی رژیم صهیونیستی در سایه شرایط فعلی تقریباً غیرممکن است.

تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها