اخبار اوکراین | روسیه ۱۷ پهپاد ارتش اوکراین را سرنگون کرد

کد خبر: 1210598

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که شمار تلفات نیروهای ارتش اوکراین در نیردهای شبانه روز گذشته افزایش یافته است.

اخبار اوکراین | روسیه ۱۷ پهپاد ارتش اوکراین را سرنگون کرد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که شمار تلفات نیروهای ارتش اوکراین در نیردهای شبانه روز گذشته افزایش یافته است.

به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه آخرین گزارش مربوط به تحولات میدان نبرد با اوکراین را منتشر کرد.

وزارت دفاع روسیه امروز یکشنبه در گزارش روزانه خود اعلام کرد که در جریان نبردهای شبانه روز گذشته، ۱۷ پهپاد متعلق به ارتش اوکراین سرنگون شدند. همچنین ۲۳ موشک طرف اوکراینی از سوی نیروهای روسی رهگیری شد.

بنا به گزارش وزارت دفاع روسیه، در جریان درگیری ها در منطقه کوپیانسک در خارکف، بیش از ۷۵ نظامی ارتش اوکراین کشته شدند. شمار تلفات نیروهای اوکراینی در مناطق زاپروژیا و دونستک به ۶۰ تن رسید. همچنین در درگیری های صورت گرفته در این مناطق، یک هویترز دی -۲۰ ارتش اوکراین هدف نیروهای روسی قرار گرفت و منهدم شد.

در گزارش وزارت دفاع روسیه آمده است که سامانه های پدافند هوایی روسیه ۲۳ موشک پرتاب شده از سامانه های هیمارس ارتش اوکراین را ساقط کردند.

در نبردهای صورت گرفته در منطقه دونتسک بیش از ۲۵۰ سرباز اوکراینی کشته شدند و یک سامانه توپخانه ای «ام ۷۷۷» ارتش اوکراین نیز هدف نیروهای روسی قرار گرفت./مهر

لهستان جنگنده به اوکراین می فرستند

لهستان جنگنده به اوکراین می فرستند

نخست وزیر لهستان اعلام کرد این کشور می تواند ظرف هفته های آتی ارتش اوکراین را به جنگنده مجهز کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل جروزالم پست، نخست وزیر لهستان از احتمال ارسال جنگنده به اوکراین خبر داد.

«ماتئوش موراویتسکی» نخست وزیر لهستان روز سه شنبه اعلام کرد که دولت لهستان می تواند ظرف هفته های آینده جنگنده های میگ -۲۹ را در اختیار ارتش اوکراین قرار دهد.

نخست وزیر لهستان، که کشور پا به پای کشورهای غربی بر ارسال سلاح به اوکراین مداومت دارد، در جمع خبرنگاران اعلام کرد که انتقال جنگنده های مذکور می تواند ظرف چهار تا شش هفته آینده صورت گیرد.

آمریکا و کشورهای غربی برای مقابله با پیشروی ارتش روسیه، ضمن ارسال انواع تسلیحات پیشرفته به ارتش اوکراین، تاکنون تحریم های زیادی علیه روسیه اعمال کرده اند.

از سوی دیگر «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه نیز گفته است هر گونه محموله و کاروانِ حامل تسلیحات نظامی برای اوکراین، هدفی مشروع برای نیروهای روسیه است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها