درگیری پلیس رژیم صهیونیستی با معترضان

کد خبر: 1210969

امروز تظاهراتی علیه اقدامات بنیامین نتانیاهو در بنی براک برگزار شد که درگیری بین پلیس رژیم صهیونیستی و معترضان صورت گرفت.

 درگیری پلیس رژیم صهیونیستی با معترضان

امروز تظاهراتی علیه اقدامات بنیامین نتانیاهو در بنی براک برگزار شد که درگیری بین پلیس رژیم صهیونیستی و معترضان صورت گرفت.

امروز پنجشنبه بین نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی و معترضان به تصمیمات کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم در منطقه «بنی براک» در نزدیکی تل آویو درگیری صورت گرفت.

همچنین معترضان صهیونیستی جاده ساحلی در شمال شهرک صهیونیست نشین «نتانیا» را بستند.

صبح امروز سربازان و افسران ذخایر نیروی دریایی اسرائیل نیز بندر حیفا را به روی حرکت قایق‌ها بستند. موتور آنها را خاموش و اعلام کردند که نقصی در آن رخ داده است.

انتظار می رود پس فردا شنبه تظاهرات در سراسر اسرائیل برگزار شود. سازمان‌دهندگان تظاهرات گفتند که این یکی از هفته‌های سرنوشت‌ساز علیه  کابینه نتانیاهو  خواهد بود.

تظاهرات و تحرکات اعتراضی علیه کابینه در داخل اراضی اشغالی وارد هفته یازدهم شده و رسانه‌های عبری گزارش می‌دهند که این تظاهرات اسرائیلی‌ها در اعتراض به پروژه تغییر قضایی است که ائتلاف جدید کابینه راست‌افراطی به ریاست نتانیاهو آن را تصویب کرده است.

گسترده تر شدن عرصه تظاهرات‌ها و صدور هشدارهای جدی از سوی مقامات ارشد امنیتی، نظامی و سیاسی اسرائیل درباره جدی بودن اوضاع داخلی این رژیم، اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی را بر آن داشت تا به شکل علنی و صریح درباره روزهای سخت و خطرناکی که در انتظار اسرائیلی‌هاست هشدار بدهد که به گفته وی بدترین روزهای اسرائیل خواهد بود.

«اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم اشغالگر اسرائیل تاکید کرد که اسرائیل در یک دو راهی قرار دارد و با یک بحران تاریخی دست و پنجه نرم می‌کند . باید اصلاح نظام قضایی پیشنهادی را کنار گذاشت و آن را تبدیل به چارچوبی کرد که همه بر آن اتفاق نظر داشته باشند.

این درحالی است که اخیرا «عاموس یادلین» رئیس سابق بخش اطلاعات نظامی (امان) و رئیس مرکز مطالعات امنیت داخلی اسرائیل اعلام کرد: حزب‌الله (برای نابودی اسرائیل) نیازی به موشک‌های نقطه‌زن ندارد؛ زیرا ما از درون درحال فروپاشی هستیم.

اخیرا شبکه صهیونیستی «کان» اعلام کرد که 180 افسر یگان ذخیره نیروی هوایی اسرائیل در نامه‌ای به فرماندهانشان اعلام کرده‌اند که در اعتراض به قانون «اصلاحات قضایی» از ادامه خدمت نظامی خود انصراف می‌دهند.

اعتراضات روز افزون نسبت به تغییرات در ساختار قضائی که از سوی کابینه بنیامین نتانیاهو در حال انجام است، به شکل خطرناکی عملکرد روزانه ارتش اسرائیل را نیز تحت تاثیر خود قرار می‌دهد و در عین حال روحیه و انگیزه سربازان نظامیان پایور و نظامیان احتیاط را هم تضعیف می‌کند، به نحوی که این روزها فرار از خدمت در ارتش در نگاه عامه مردم امری مشروع و ستودنی محسوب می‌شود.

این درحالی است که ناظران امور معتقدند تصمیم‌سازان رژیم صهیونیستی قادر به اتخاذ راهبرد مؤثر برای مقابله با تهدیدات داخلی و خارجی نیستند، به همین دلیل اگر اوضاع رژیم صهیونیستی به همین منوال ادامه پیدا کند و تغییر قابل‌توجهی در شکل و جهت‌گیری کابینه کنونی اسرائیل رخ ندهد، صهیونیست‌ها نمی‌توانند مسیر راهبرد فعلی خود را عوض کنند، به‌عبارت دیگر تدوین یک استراتژی جدید و کاربردی برای مقابله با چالش‌های داخلی و خارجی رژیم صهیونیستی در سایه شرایط فعلی تقریباً غیرممکن است./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها