ادعای کی‌یف درباره شرایط «پایدار» باخموت

کد خبر: 1211784

فرمانده کل ارتش اوکراین مدعی است که نیروهای این کشور موفق شده‌اند حملات روسیه در داخل و حوالی شهر راهبردی باخموت را خنثی کنند!

ادعای کی‌یف درباره شرایط «پایدار» باخموت

به نقل از رویترز، والری زالوژنی، فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین با اشاره به موفقیت نیروهای این کشور در خنثی‌سازی و گرفتن زهر حملات روسیه در شهر باخموت، مدعی شد که شرایط در این شهر راهبردی پایدار است!

این ادعا در حالی مطرح شده که وزارت دفاع انگلیس نیز به طور جداگانه مدعی شده که حملات چندماهه روسیه به باخموت متوقف شده و عمده دلیل آن هم تلفات سنگین نیروهای روسیه است.

کارشناسان نظامی مدعی هستند که نشانه‌های روشنی وجود دارد که از کمبود قابل توجه مهمات و تجهیزات به ویژه تانک‌های سنگین ارتش روسیه حکایت دارد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در نطقی تلویزیونی گفت که مسکو قصد دارد تا یک هزار و ۶۰۰ دستگاه تانک را طی سه سال آتی ساخته و به‌روزرسانی کند؛ رقمی که به باور وی به مراتب بیشتر از ۴۴۰ دستگاه تانکی است که کشورهای غربی در بازه‌ای مشابه قرار است برای اوکراین ارسال کنند.

باخموت از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، یکی از اهداف اصلی مسکو برای تصرف منطقه صنعتی دونباس بوده است. فرماندهان روسیه در مقطعی نسبت به سقوط قریب‌الوقوع باخموت ابراز اطمینان کرده بودند اما در پی نبرد سنگین در این شهر، این اطمینان کمی رنگ باخت.

زالوژنی مدعی شد: جبهه باخموت، دشوارترین جبهه است. به لطف تلاش‌های گسترده نیروهای دفاعی، شرایط رو به ثبات است.

نشریه آنلاین Novoe Vremia به نقل از سِری چرِواتی، سخنگوی ارتش اوکراین مدعی شده که حملات روسیه در داخل و پیرامون باخموت از ۳۰ مورد طی روزهای اخیر، به کمتر از ۲۰ حمله تقلیل پیدا کرده است.

پوتین علاوه بر وعده ساخت تانک‌ها بیشتر، با انتقاد از برنامه انگلیس برای تامین مهمات تانک حاوی اورانیوم تضعیف شده، گفت: البته روسیه برای پاسخ دادن، چیزهایی در اختیار دارد. بدون اغراق بگویم که ما صدها هزار خمپاره برای پاسخ داریم که هنوز از آنها استفاده نکرده‌ایم.

رئیس جمهور روسیه همچنین کشورهای غربی را آغازکننده جنگ اوکرین خواند و تاکید کرد: همه چیز از کودتای مسلحانه شروع شد. مجبور شدیم تا از مردم کریمه محافظت کنیم و بهرصورت ماجرا به حمایت از دونباس ختم شد. آنها (غربی‌ها) تظاهر می‌کنند که در این (کودتا) دخیل نبودند اما آنها آغازگر جنگ بوده و به آتش آن دامن می‌زنند. و امروز هم میلیون‌ها میلیون مهمات و جنگ‌افزار به اوکراین می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه به باور او، غرب از تمام خطوط قرمز و حتی خطوط قرمز پررنگ هم عبور کرده، تصریح کرد: بله، آنها کمر به این کار بسته و این کار را درست از سال ۲۰۱۴ و با هموار کردن مسیر کودتا، شروع کردند./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها