جان کربی روسیه را تهدید کرد

کد خبر: 1212518

جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا در پی بازداشت خبرنگار وال استریت ژورنال از سوی روسیه اعلام کرد که هدف قرار دادن شهروندان آمریکایی توسط دولت مسکو غیرقابل قبول است.

جان کربی روسیه را تهدید کرد

جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا در پی بازداشت خبرنگار وال استریت ژورنال از سوی روسیه اعلام کرد که هدف قرار دادن شهروندان آمریکایی توسط دولت مسکو غیرقابل قبول است.

جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا گفت: رئیس جمهور آمریکا صبح امروز در جریان گزارش های مربوط به ایوان گرشکوویچ و بازداشت او در روسیه قرار گرفته است.

این سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا تصریح کرد: هدف قرار دادن شهروندان آمریکایی توسط دولت روسیه کاملا غیرقابل قبول است. ما بازداشت گرشکوویچ را به شدت محکوم می کنیم و ما همچنین حملات مداوم و سرکوب روزنامه نگاران توسط دولت روسیه را محکوم می کنیم.

کربی ادامه داد: اکنون سفارت ما در مسکو با وزارت امور خارجه روسیه در ارتباط است و آنها به دنبال دسترسی کنسولی به ایوان هستند.

 براساس اطلاعات سرویس امنیت فدرال روسیه، خبرنگار دفتر مسکو روزنامه آمریکایی "وال استریت ژورنال"، به اتهام جاسوسی برای دولت آمریکا و جمع آوری اطلاعات محرمانه دولتی درباره فعالیت مجتمع صنایع نظامی روسیه، در شهر ایکاترینبورگ تحت بازداشت قرار گرفته است.

به گزارش روز پنج شنبه ایرنا به نقل از اسپوتنیک، ایوان گرشکوویچ، شهروند آمریکایی و خبرنگار روزنامه "وال استریت ژورنال"، در شهر ایکاترینبورگ بازداشت شد در حالیکه می کوشید به اطلاعات محرمانه دست یابد.

بر اساس این گزارش، گرشکوویچ به دستور واشنگتن اطلاعات محرمانه ای را در مورد فعالیت های یکی از شرکت های مجتمع نظامی-صنعتی روسیه جمع آوری می کرده است.

 آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن به شدت نگران بازداشت ایوان گرشکوویچ، خبرنگار وال استریت ژورنال توسط روسیه است.

بلینکن گفت: «هرگاه یک شهروند آمریکایی در خارج از کشور بازداشت می شود، ما فورا تقاضای دسترسی کنسولی را صادر می کنیم و به دنبال ارائه همه حمایت های مناسب هستیم.

وی افزود: ما تلاش‌های مداوم کرملین برای ارعاب، سرکوب و مجازات روزنامه‌نگاران و صداهای جامعه مدنی را به شدت محکوم می‌کنیم.

وزیر خارجه آمریکا همچنین به همه شهروندان آمریکایی که در روسیه حضور دارند هشدار داد که این کشور را ترک کنند.

سخنگوی کاخ سفید نیز  در پی بازداشت خبرنگار روزنامه وال استریت ژورنال در روسیه اعلام که واشنگتن بصورت مستقیم با مسکو درباره این خبرنگار در ارتباط است.

به گزارش ایرنا، کارین ژان پی یر، سخنگوی کاخ سفید روز پنجشنبه به وقت محلی اعلام کرد: وزارت امور خارجه آمریکا با دولت روسیه در خصوص بازداشت ایوان گرشکویچ روزنامه نگار آمریکایی مستقیما در ارتباط بوده و در تلاش است تا دسترسی کنسولی را بدست آورد.

سخنگوی کاخ سفید افزود: شب گذشته، مقامات کاخ سفید و وزارت امور خارجه با روزنامه وال استریت ژورنال کارفرمای گرشکویچ گفتگو کردند.

ژان پی یر تصریح کرد: دولت آمریکا همچنین با خانواده وی در تماس بوده و علاوه بر این، وزارت امور خارجه آمریکا با دولت روسیه در این مورد در ارتباط مستقیم بوده است./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها