ازسرگیری روابط اعراب و دمشق

کد خبر: 1213044

رؤسای جمهور سوریه و الجزایر درباره آخرین تحولات در کشورهای عربی و تغییر موضع اعراب در قبال روابط با سوریه با یکدیگر به طور تلفنی گفت‌وگو کردند.

ازسرگیری روابط اعراب و دمشق

رؤسای جمهور سوریه و الجزایر درباره آخرین تحولات در کشورهای عربی و تغییر موضع اعراب در قبال روابط با سوریه با یکدیگر به طور تلفنی گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرگزاری سانا، «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه و «عبدالمجید تبون» همتای الجزایری وی در این گفت‌وگوی تلفنی درباره تحولات سیاسی در کشورهای عربی به ویژه سفرهای تعدادی از مقامات عرب به سوریه، نتایج سفرهای بشار اسد به عمان و امارات و پرونده‌های مطرح شده در تمامی این جلسات و همچنین تاثیر آن بر روابط دوجانبه رایزنی کردند.

بشار اسد از تبون به دلیل کمک‌های دولت و ملت الجزایر به سوریه برای مقابله با مصیبت زلزله تشکر و تاکید کرد که این کمک‌ها حالتی از همبستگی و همدردی ارزشمند با ملت سوریه را به همراه دارد و نشان دهنده روابط عمیق میان دو کشور و دو ملت برادر است.

رئیس جمهوری سوریه همچنین تاکید کرد: الجزایر که در حال حاضر ریاست اجلاس سران کشورهای عربی را بر عهده دارد، درباره موضوعات مختلف مواضع بسیار نزدیکی به مواضع سوریه داشته است و این نشان دهنده دیدگاه مشترک میان دو کشور در طول چندین دهه است.

تبون نیز در این گفت‌وگوی تلفنی بر تداوم حمایت الجزایر از سوریه، تمایل همیشگی آن به تقویت روابط دوجانبه در زمینه‌های مختلف و آمادگی کشورش برای توسعه همکاری‌های اقتصادی به نفع دو کشور تاکید کرد.

در دو ماه اخیر اغلب کشورهای عربی بعد از گذشت یک دهه، در تلاش برای احیای روابط خود با دولت سوریه و بازگرداندن این کشور به اتحادیه عرب هستند.

قرار است سی و دومین نشست سران کشورهای عربی به میزبانی عربستان در تاریخ ۲۹ اردیبهشت ماه برگزار شود؛ احتمال دارد روسای جمهور ایران، سوریه و ترکیه نیز به این نشست دعوت شوند.

نشست عربستان از آنجا که در دوران کنونی، منطقه و جهان آبستن برخی رویدادها همچون ماجراجویی‌های منطقه‌ای صهیونیست‌ها و ناامنی در سوریه، جنگ یمن، اوضاع بغرنج لبنان و فلسطین و جنگ اوکراین است، بسیار با اهمیت ارزیابی می‌شود./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها