نامه ۱۳۰ نماینده آمریکا به اتحادیه اروپا برای اقدام علیه سپاه

کد خبر: 1214555

۱۳۰ عضو کنگره آمریکا در نامه‌ای به مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواستار قرار گرفتن نام سپاه در "لیست اصطلاحا تروریستی" اتحادیه اروپا شدند.

 نامه ۱۳۰ نماینده آمریکا به اتحادیه اروپا برای اقدام علیه سپاه

بیش از 130 عضو کنگره آمریکا (یک گروه دو حزبی) با امضای نامه‌ای مشترک از اتحادیه اروپا خواستند تا سپاه پاسداران ایران را به عنوان یک سازمان تروریستی معرفی کند.

صدای آمریکا نوشت، این نمایندگان کنگره در نامه‌ای خطاب به جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، مدعی شدند که ایران یک کشور حامی تروریسم است و برای دهه‌ها سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آزادانه و آشکارا توطئه‌هایی را برای هدف قرار دادن شهروندان کشورهای سراسر اتحادیه اروپا انجام داده است.

نمایندگان مجلس آمریکا در نوشته خود همچنین ادعا کردند: «ما پیچیدگی‌های حقوقی موجود در شناسایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان یک سازمان تروریستی بر اساس مواضع 931 قانون اتحادیه اروپا را درک می‌کنیم، اما با توجه به تهدید فزاینده‌ای که ایران برای کشورهای عضو اتحادیه اروپا و شهروندان آنها ایجاد می‌کند، ما از شما می‌خواهیم که با این موضوع با نهایت فوریت برخورد کنید.»

در این نامه همچنین به مطالعه مرکز مبارزه با تروریسم در "وست پوینت" اشاره شده که در آن ادعا شده است که ایران حداقل 33 توطئه برای نظارت، ربودن یا ترور شهروندان در اروپا در پنج سال گذشته انجام داده است.

پیشتر بورل گفته بود که تعیین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان یک گروه تروریستی ابتدا باید از سوی دادگاه حداقل یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا صورت گیرد.

پارلمان اروپا چندی پیش با تصویب یک طرح غیرالزام‌اور خواستار قرار دادن نام سپاه در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً تروریستی اتحادیه اروپا شده بود. با وجود این، یک روز بعد از تصویب این طرح، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که تحقق چنین اقدامی علیه سپاه مستلزم رأی دادگاه است.

اقدام پارلمان اروپا واکنش قاطع مقام‌های ایران را در پی داشت که درباره اقدام متقابل در صورت هر گونه اقدام علیه سپاه هشدار دادند. بعد از این تحولات مقام‌های کشورهای اروپایی از جمله انگلیس و آلمان از لفاظی‌های اولیه خود برای اقدام علیه سپاه عقب‌نشینی کردند./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها