تحریم‌های آمریکا علیه ۱۲۰ شخص و نهاد در ۲۰ کشور جهان

کد خبر: 1214764

وزارت خزانه داری آمریکا بیش از ۱۲۰ شخص و نهاد را در ۲۰ کشور جهان تحریم کرد.

 تحریم‌های آمریکا علیه ۱۲۰ شخص و نهاد در ۲۰ کشور جهان

وزارت خزانه داری آمریکا بیش از ۱۲۰ شخص و نهاد را در ۲۰ کشور جهان تحریم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وزارتخانه‌های خارجه و خزانه داری آمریکا امروز سه‌شنبه این تحریم‌های گسترده را به بهانه ارتباط یا کمک آنها به روسیه و تسهیل در دور زدن تحریم‌ها علیه مسکو اعمال کرد.

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که تحریم‌هایی علیه کارگشایان مالی و دورزنندگان تحریم‌های روسیه در سراسر جهان از جمله ترکیه، امارات، چین، مجارستان و قبرس اعمال کرده است.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا نیز گفت که ایالات متحده به اقدام علیه روسیه و آنهایی که از جنگ روسیه در اوکراین حمایت می‌کنند، ادامه خواهد داد.

آمریکا و متحدانش پس از شروع جنگ اوکراین تحریم‌هایی را علیه روسیه اعمال کردند که اکنون واشنگتن دورزنندگان آنها را تح

 آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه روسیه اعمال کرد

وزارت خزانه داری آمریکا روز چهارشنبه تحریم‌های جدیدی را علیه شبکه مالی مربوط به یک میلیاردر روس که با دولت روسیه در ارتباط بوده اعمال کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دولت بایدن روز چهارشنبه تحریم‌های جدیدی را علیه شبکه مالی مربوط به «آلیشر اوسمانوف» میلیاردر و بازرگان روس به عنوان بخشی از مقابله با تلاش‌ها برای مقابله با دور زدن تحریم‌ها اعمال کرد.

اوسمانوف، یکی از ثروتمندان میلیاردر روسیه است که ارتباط مستقیمی با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه دارد که پس از حمله روسیه به اوکراین در لیست تحریم‌های آمریکا قرار گرفت.

«برایان نلسون» معاون وزارت خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی گفت: «در حالی که کرملین به دنبال راه‌هایی برای دور زدن تحریم‌های چندجانبه پر هزینه و کنترل صادرات اعمالی علیه این کشور به دلیل جنگ علیه اوکراین است، آمریکا و متحدان و شرکا به مختل کردن سازوکار دور زدن تحریم‌ها ادامه می‌دهد تا مانع از حمایت از جنگ پوتین شود».

روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونتسک از اوکراین، به این منطقه نیرو اعزام کرد و از آغاز «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» خبر داد.

روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونستک اعلام کرد.

دولت اوکراین اما استقلال دونتسک و لوهانسک را به رسمیت نشناخته و حضور نظامی روسیه را «تجاوز و حمله به تمامیت ارضی« خود خوانده است.

به دنبال آغاز درگیری روسیه با اوکراین، کشورهای غربی ضمن محکوم کردن مسکو و تشدید فشارهای اقتصادی، حمایت‌های همه جانبه سیاسی، مالی، تسلیحاتی از کی‌یف را در دستور کار قرار داده‌اند.

به رغم حمایت‌های غربی‌ها، در صحنه میدانی روسیه توانسته لوهانسک در منطقه شرقی دونباس اوکراین را به کنترل خود درآورده و در تلاش برای تسلط بر همه مناطق دونتسک است.

 

ریم کرد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها