عقب نشینی ارتش رژیم صهیونیستی از پاسخ به حزب‌الله و حماس

کد خبر: 1214777

رکن اطلاعات ارتش اسرائیل در گزارشی جدید خواستار اجتناب از پاسخ به حزب‌الله، حماس و گروه‌های همسو با ایران در سوریه شده است.

عقب نشینی ارتش رژیم صهیونیستی از پاسخ به حزب‌الله و حماس

 اداره اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در روزهای گذشته به تصمیم‌گیران سیاسی هشدار داده که اسرائیل به جنگ نزدیک‌تر است تا صلح.

روزنامه جروزالم‌پست گزارش داده ارزیابی‌های اطلاعاتی حاکی از آن است که بعد از اتمام ماه رمضان تنش‌های امنیتی از بین نخواهد رفت و شرایط ممکن است به سمت جنگ حرکت کند.

در همین ارزیابی تصریح شده که باید از دادن پاسخ‌های غیرمعمول به حماس، حزب الله و گروه‌های همسو با ایران در سوریه اجتناب کرد تا تنش‌های مذهبی که بر سر مسجد الاقصی ایجاد شده فروکش کند.

این گزارش اطلاعاتی همچنین نشان می‌دهد تنش‌ها بر سر مسجد الاقصی و محوطه‌های اطراف آن باعث افزایش خشم از اسرائیل در فضای مجازی شده است.

این گزارش همچنین می‌گوید دشمنان اسرائیل خروج ایالات متحده از خاورمیانه را درک کرده و متوجه شده‌اند که واشنگتن هواپیماهای پیشرفته را از این منطقه خارج و آنها را با هواپیماهای قدیمی‌تر جایگزین کرده است.

این تغییر، بر بازدارندگی اسرائیل اثر منفی دارد.

پایگاه خبری «آکسیوس» هم چند روز پیش در گزارشی به بیم رژیم صهیونیستی از پاسخ به حزب‌الله لبنان پرداخت و گزارشی از نحوه تصمیم‌گیری این رژیم برای عدم اقدام علیه این گروه منتشر کرده بود.

دو مقام صهیونیستی روز ۱۸ فروردین به پایگاه آکسیوس گفتند اسرائیل برای جلوگیری از درگیری‌های گسترده‌تر با حزب‌الله حملات نیمه‌شب گذشته خود در غزه و لبنان را به مواضع حماس محدود کرد.

مقام‌های صهیونیستی تصریح کرده بودند در جلسه کابینه امنیتی که یک روز قبل‌تر برگزار شد وزرای اسرائیلی به این جمع‌بندی رسیدند که کشیده شدن به جنگی در لبنان که خطر تبدیل شدن به یک درگیری منطقه‌ای را دارد به نفع تل‌آویو نیست.

مطابق این گزارش، ناآرامی‌های داخلی در فلسطین اشغالی بر سر طرح اصلاحات قضائی باعث ایجاد بی‌ثباتی در اقتصاد، ارتش و جایگاه بین‌المللی اسرائیل شد.

عصر پنجشنبه رژیم صهیونیستی با ده‌ها راکت که از جنوب لبنان شلیک شد هدف حمله قرار گرفت. آکسیوس نوشته این جدی‌ترین تنش میان اسرائیل و لبنان از زمان جنگ سال ۲۰۰۶ بوده است.

این حمله راکتی بعد از حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به نمازگزاران مسلمان در حرم‌الشریف صورت گرفت.

رژیم صهیونیستی در پاسخ به این حملات راکتی به مواضع حماس در غزه حمله کرد. گروه حماس هم در واکنش ده‌ها راکت به سمت فلسطین اشغالی شلیک کرد.

رژیم صهیونیستی حملاتی نادر هم علیه مواضع حماس در جنوب لبنان انجام داد.

در رایزنی‌هایی که توسط بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و یوآو گالانت، وزیر جنگ صهیونیست‌ها قبل از نشست کابینه امنیتی روز پنجشنبه برگزار کردند ارتش رژیم صهیونیستی و موساد ارزیابی‌های متفاوتی از پاسخ احتمالی حزب‌الله به حملات هوایی اسرائیل در لبنان ارائه کردند.

طبق گزارش آکسیوس، «دیوید بارنئا»، رئیس موساد گفت که اسرائیل احتمالاً به هر گونه حمله هوایی از جانب اسرائیل پاسخ خواهد داد و بنابراین لازم است که اسرائیل علاوه بر حماس به مواضع این گروه هم حمله کند.

با وجود این، هرزی هالوی، رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی استدلال کرد که منفع اسرائیل در این است که حزب‌الله را از معادلات خارج کند و تمرکزش را روی حماس بگذارد.

منابع مورد استناد آکسیوس گفته‌اند که موضع رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل در نهایت به عنوان توصیه نهایی پذیرفته شد و جلسه کابینه امنیتی خاتمه یافت.

علاوه بر این، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز گذشته (سه‌شنبه) در یک عقب‌نشینی آشکار بازدید شهرک‌نشین‌های یهودی از مسجدالاقصی را ممنوع کرد.

کارشناسان می‌گویند او این اقدام را از بیم شدت گرفتن تنش‌ها بر سر مسجد الاقصی انجام داده است./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها