رزمایش بزرگ نیروی دریایی چین در دریای زرد

کد خبر: 1215634

در بحبوحه تنش چین با آمریکا بابت تایوان، ارتش چین از برگزاری رزمایش بزرگی در «دریای زرد» خبر داد.

رزمایش بزرگ نیروی دریایی چین در دریای زرد

ارتش چین در ادامه قدرت نمایی به رقبا از برگزاری رزمایشی بزرگ در منطقه خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» اداره ایمنی دریانوردی چین روز دوشنبه اعلام کرد که «فعالیت نظامی بزرگی» روز دوشنبه  بین ساعت ۹ صبح تا ۱۲ بعد از ظهر به وقت محلی  در «دریای زرد» انجام خواهد داد.

نیروی دریایی چین به دلایل امنیتی به جزئیات بیشتری از این رزمایش اشاره نکرده است. این رزمایش در بحبوحه افزایش تنش چین با آمریکا بابت شبه جزیره تایوان برگزارخواهد شد.

«شی یی» سخنگوی فرماندهی جناح شرقی ارتش چین روز دوشنبه گفت این فرماندهی از نزدیک عبور کشتی جنگی آمریکا از تنگه تایوان در روز گذشته را دنبال کرد و تحت نظر داشت.

 این مقام نظامی ارشد چین گفت نیروی دریایی ایالات متحده عبور ناوشکن «یواس‌اس میلیوس» مجهز به موشک هدایت‌شونده از طریق تنگه تایوان را بزرگ‌نمایی کرده است. وی هشدار داد فرماندهی شرقی ارتش چین برای حفظ قاطعانه حاکمیت و امنیت ملی و صلح و ثبات منطقه در حالت آماده‌باش قرار دارد.

علی‌رغم هشدارهای پی در پی پکن، اخیراً رئیس‌جمهور تایوان در اقدامی تحریک‌آمیز به آمریکا سفر کرد و با رئیس مجلس نمایندگان این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

چین که در خصوص این دیدار هشدار داده بود، در واکنش از شنبه هفته گذشته رزمایش گسترده سه‌روزه‌ای را برگزار کرد. ارتش چین در روز پایانی این رزمایش در اطراف تایوان، محاصره دریایی و هوایی این جزیره را شبیه‌سازی کرد.

ارتش آمریکا همزمان با تنش بین چین و تایوان با ترکیب جتهای نسل چهارم و پنجم، شماری جنگنده «اف-۱۵» را در یکی از مهمترین جزایر ژاپن مستقر کرده است. در روزهای گذشته شمار نامشخصی جنگنده اف-۱۵ ایگل را در پایگاه هوایی «کادنا» در ژاپن مستقر کرد و به ناوگان جنگنده‌های «اف-۳۵ »و «اف-۲۲» پیوست تا ناوگان جنگنده نیروی هوایی را در جزیره مهم راهبردی در غرب اقیانوس آرام تقویت کند. نیروی هوایی آمریکا در پنج ماه گذشته چند  نوع هواپیمای جنگنده فعال را در کادنا داشته است/فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها