نمایش سامانه‌های زیرزمینی پدافند هوایی در رزمایش امشب

کد خبر: 1207578

فرمانده قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) از نمایش سامانه‌ها و تونل‌های زیرزمینی پدافند هوایی در رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۱ خبر داد.

نمایش سامانه‌های زیرزمینی پدافند هوایی در رزمایش امشب

 امیر قادر رحیم‌زاده فرمانده قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) درخصوص رزمایش مشترک پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت 1401 گفت: برابر طراحی‌های دقیق انجام گرفته مرحله اصلی رزمایش تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت 1401 در دو سوم از آسمان کشور و در گستره بیش از 1 میلیون کیلومتر مربع از نیمه شب امشب آغاز خواهد شد.

وی افزود: یگان‌های نیروهای هوایی و پدافند هوایی ارتش به همراه فرماندهی پدافند هوایی نیرو هوافضای سپاه با حضور دیده‌بان‌های بصری ارتش، سپاه، بسیج و فراجا تحت امر قرارگاه مشترک پدافند هوایی و تحت کنترل شبکه یکپارچه شبکه پدافند هوایی در این رزمایش شرکت خواهند داشت.

فرمانده قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ادامه داد: رزمایش امسال در مناطق واقعی و مراکزی که سامانه‌های پدافندی طی سال در آن مستقر هستند انجام می شود.

امیر رحیم‌زاده ادامه داد: بیش از 100 فروند هواپیمای با سرنشین و بدون سرنشین تحت کنترل نیروی هوایی ارتش در قالب نیروی نارنجی مراکز حساس هسته‌ای مانند فرودو و مراکز حساس نظامی را مورد حمله قرار می دهند و عملکرد سامانه‌های پدافندی مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت. اکثر سامانه‌ها بومی هستند که توسط وزارت دفاع و مراکز جهاد خودکفایی و شرکت های دنش بنیان ساخته شده‌اند.

وی تصریح کرد: در رزمایش امسال گوشه‌ای از لایه پنهان پدافند هوایی که برای عدم کشف در تونل‌های زیر زمینی قرار گرفته‌اند و در زمان نیاز از زیر زمین خارج می شوند و بعد از عملیات به زیر زمین می روند؛ به نمایش گذاشته خواهد شد.

فرمانده قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) گفت: این رزماش برای نمایش توانمندی فرزندان غیور کشور انجام خواهد گرفت و نیروهای مسلح نشان خواهند داد که آمادگی کامل برای دفاع از مراکز حساس و حیاتی کشور را خواهند داشت.

تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها