ادعای دبیرکل ناتو علیه چین

کد خبر: 1215900

ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو روز سه شنبه ادعا کرد انتظار می‌رود چین تا سال ۲۰۳۵ حدود یک هزار و ۵۰۰ کلاهک هسته‌ای در اختیار داشته باشد.

ادعای دبیرکل ناتو علیه چین

ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو روز سه شنبه ادعا کرد انتظار می‌رود چین تا سال ۲۰۳۵ حدود یک هزار و ۵۰۰ کلاهک هسته‌ای در اختیار داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری "تاس"، دبیر کل ناتو در کنفرانس کنترل تسلیحات گفت: "ما باید برای درازمدت برنامه ریزی کنیم و رویکرد خود را با دنیایی خطرناک‌تر و رقابتی‌تر تطبیق دهیم.

دبیر کل ناتو مدعی شد: این به معنای تعامل با چین است.

استولتنبرگ ادامه داد: چین بعنوان یک قدرت جهانی، مسئولیت‌های جهانی دارد و از افزایش شفافیت و امنیت توافقنامه‌های کنترل تسلیحات سود خواهد برد. ناتو یک نهاد منحصر به فرد است که در آن ما با چین و جامعه بین المللی برای منافع متقابل خود تعامل داریم.

این اظهارات دبیرکل ناتو در حالی است که به گفته روزنامه گلوبال تایمز، در پی جنگ سرد روابط میان اروپا و آمریکا به تدریج و بیش از پیش فاصله گرفته است و از زمان جنگ عراق اروپا در جستجوی پیشرفت در موقعیت مستقل خود است. این هویت جدید در روابط میان اروپا و چین هویدا شده است که به شکل کلی از روابط میان آمریکا و چین نزدیک‌تر است.

نماد این روابط جدید در واقع صدراعظم پیشین آلمان آنگلا مرکل بود که به درکی درست از چین برمبنای اولویت بندی‌های روابط ژئو-اقتصادی میان آلمان و چین رسیده بود.

به نظر می‌رسد پس از سفر امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه و اورسولا فوندر لان رئیس کمیسیون اروپا به چین رهبران سایر کشورهای اروپایی از جمله صدراعظم آلمان و نخست وزیر اسپانیا به برنامه ریزی برای سفر به چین روی آوردند. رهبران اروپایی به روشنی اهمیت گفتگو با چین را دریافتند و در شرایط کنونی منفی غربی علیه چین، این موضوع نشانه‌ای مثبت است. صحبت کردن بهتر از سکوت و عمل کردن بهتر از حرف است./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها