فعال سیاسی حزب دموکرات نامزد انتخابات آمریکا شد

کد خبر: 1216128

«رابرت اف کندی جونیور»، فعال سیاسی حزب دموکرات امروز چهارشنبه رسماً نامزدی خود را برای انتخاب شدن به عنوان نماینده حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ اعلام کرد.

فعال سیاسی حزب دموکرات نامزد انتخابات آمریکا شد

«رابرت اف کندی جونیور»، فعال سیاسی حزب دموکرات امروز چهارشنبه رسماً نامزدی خود را برای انتخاب شدن به عنوان نماینده حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ اعلام کرد.

«جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا که عملکرد ضعیفش توانایی‌ او برای ماندن در این سمت برای مدت ۴ سال دیگر را در هاله‌ای از ابهام فرو برده روز چهارشنبه برای نامزدی حزب دموکرات در انتخابات ۲۰۲۴ هم رقیب پیدا کرد.

«رابرت اف کندی جونیور»، فعال سیاسی حزب دموکرات و برادرزاده «جان اف.کندی» رئیس‌جمهور ترورشده آمریکا امروز چهارشنبه رسماً نامزدی خود را برای انتخاب شدن به عنوان نماینده حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ اعلام کرد.

او از جمله مخالفان سرسخت واکسن کرونا بود و اینستاگرام در سال ۲۰۲۱ حساب کاربری او را به دلیل انتشار مطالب گمراه‌کننده درباره واکسن بست.

به چالش کشیدن رئیس‌جمهور مستقر در مرحله درون‌حزبی انتخاب از سوی یک فرد هم‌حزبی رویدادی است که کمتر اتفاق می‌افتد هر چند که چه در میان جمهوری‌خواهان و چه در میان دموکرات‌ها بدون سابقه نیست.

به عنوان مثال، «جیمی کارتر»، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۹۸۰ مجبور شد با سناتور «تد کندی» در مرحله انتخابات درون‌حزبی رقابت کند.

 جورج دبلیو بوش، رئیس‌جمهور جمهوری‌خواه آمریکا هم در انتخابات سال ۱۹۹۲ با «تد کندی»، مجری محافظه‌کار آمریکایی به رقابت پرداخت.

رابرت اف کندی جونیور، ۶۹ سال سن دارد. او پسر سناتور «رابرت اف کندی» است که در سال ۱۹۶۸ ترور شد و جانش را از دست داد. او همچنین برادر زاده جان اف کندی، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا است که او هم در سال ۱۹۶۳ با ترور کشته شد.

جو بایدن، اعلام کرده که قصد دارد برای انتخابات ۲۰۲۴ نامزد شود، هر چند که هنوز به صورت رسمی نامزدی‌اش را اعلام نکرده است. چند روز پیش خبرگزاری رویترز در گزارشی تأخیر بایدن در اعلام نامزدی را مسئله‌ای غیرمعمول توصیف کرده بود.

 چند دستیار و مشاور دولت آمریکا به رویترز گفتند آمریکایی‌ها ابتدا انتظار داشتند جو بایدن در سخنرانی سراسری ماه فوریه گذشته رسما نامزدی دوباره برای ریاست جمهوری را اعلام کند اما این اتفاق نیفتاد.

پس از آن این احتمال مطرح شد که او در ماه مارس این کار را انجام خواهد داد، اما این اتفاق هنوز رخ نداده است.

 روسای جمهور دموکرات آمریکا در سالهای گذشته در مقاطع زمانی مشابه در دوره های ریاست جمهوری خود زودتر از بایدن نامزدی دوباره خود را برای ریاست جمهوری اعلام کرده‌اند.

مثلاً «باراک اوباما»، در تاریخ چهارم آوریل ۲۰۱۱  (۱۵ فروردین ۱۳۹۰) رسما اعلام کرد که قصد نامزدی دوباره برای ریاست جمهوری را در انتخابات ۲۰۱۲ دارد. «بیل کلینتون» هم در ۱۴ آوریل ۱۹۹۵ (۲۵ فروردین ۱۳۷۴)به صورت رسمی نامزدی مجددش برای انتخابات ۱۹۹۶ را اعلام کرده بود.

تاخیر بایدن که یکی از پیرترین رهبران سیاسی دنیا است باعث نگرانی حامیان او و تردید آنها درباره قصد یا آمادگی او برای ورود به کارزار انتخاباتی شده است.

به نوشته رویترز، چند متحد نزدیک به بایدن گفته‌اند، چند فاکتور از جمله گزینش تیم ستاد انتخاباتی و نهایی کردن برنامه‌های جذب کمک‌های مالی اهداکنندگان در این تاخیر نقش داشته‌اند.

در هفته‌های اخیر جو بایدن یک سری تحرکات را برای نشان دادن اینکه خود را برای ورود به رقابت انتخابات آماده می‌کند انجام داده و چند وقت پیش گواهی پزشک درباره «داشتن آمادگی برای وظایفش» را اخذ کرد.

رئیس جهور آمریکا در پایان سفر چند روز پیش خود به ایرلند مجددا گفت:‌ «ما این نامزدی را نسبتا زود اعلام خواهیم کرد اما سفر من به این کشور خوشبینی من درباره کارهایی که می‌توانم انجام دهم را بیشتر کرد. من به شما گفتم برنامه‌ام این است که باز هم نامزد شوم.»

در میان جمهوری‌خواهان دونالد ترامپ، نخستین فردی بود که نامزدی خود را برای انتخابات ۲۰۲۴ اعلام کرد. «نیکی هیلی»، سفیر اسبق آمریکا در سازمان ملل از جمله دیگر کسانی است که در این حزب اعلام نامزدی کرده‌اند./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها