پلوسی به اوکراین می رود

کد خبر: 1218097

نانسی پلوسی رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا سفرسال گذشته خود به اوکراین را سفری بسیار مخاطره آمیز خواند.

پلوسی به اوکراین می رود

نانسی پلوسی رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا سفرسال گذشته خود به اوکراین را سفری بسیار مخاطره آمیز خواند.

نانسی پلوسی رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه با آسوشیتدپرس، سفرش به اوکراین پیش از نخستین سالگرد جنگ در این کشور را سفری بسیار مخاطره آمیز خواند.

وی در این مصاحبه اظهار کرد این سفر خطرناک که سال گذشته و پیش از نخستین سالگرد جنگ اوکراین صورت گرفت، بسیار خطرناک بود. ما می توانستیم تصور کنیم که ممکن است در این سفر کشته شویم زیرا ما به یک منطقه جنگی بسیار بسیار خطرناک سفر کردیم.

پلوسی افزود: در این سفر محافظت زیادی از ما صورت گرفت اما در هر صورت میدان جنگ بود.

خانم پلوسی در ماه مه سال گذشته، به عنوان سرپرست یک هیئت نمایندگی از کنگره آمریکا، عازم کی یف شده بود ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین نیز از خانم پلوسی و همراهانش در خیابان منتهی به کاخ ریاست جمهوری اوکراین استقبال کرد در حالی که اوکراین زیر خطر بمباران روسیه قرار داشت.

رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا افزود: شجاعت رئیس جمهور در استقبال از هیات آمریکایی در خیابان به جای دفتر ریاست جمهوری، نشانه دیگری از شجاعت و دلیری مردم اوکراین است.

این در حالی است که با وجود گذشت تقریبا یک سال از سفر پلوسی به اوکراین جنگ در این کشور همچنان ادامه دارد و وزیر دفاع این کشور نیز بر آمادگی کامل ارتش اوکراین برای مقابله طولانی مدت با نظامیان اشغال گر روس تاکید کرد.

پلوسی تصریح کرد: من امیدوارم جنگ به زودی تمام شود اما حقیقت این است که مردم اوکراین آماده نبردی طولانی مدت با روسیه هستند. ما باید برنده شویم. ما باید این جنگ را به نتیجه مثبتی برای مردم اوکراین و مردم کشور خودمان برسانیم.

پلوسی 82 ساله پیشتر ریاست مجلس نمایندگان آمریکا را به عهده داشت که سومین جایگاه مهم در سلسله مراتب ایالت های آمریکا است، اما در انتخابات میان دوره ای 8 نوامبر سال گذشته ، دموکرات‌ها اکثریت خود را در مجلس نمایندگان از دست دادند و کنترل آن به حزب جمهوری خواه رسید، به همین دلیل کوین مک کارتی به عنوان رئیس جدید کنگره انتخاب شد./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها