چاووش‌اوغلو: ترکیه تمایلی به همراهی غرب در تحریم روسیه ندارد

کد خبر: 1219792

وزیر امور خارجه ترکیه امروز در سخنانی تصریح کرد: مسیر غرب در تحریم‌های روسیه را دنبال نمی‌کنیم.

چاووش‌اوغلو: ترکیه تمایلی به همراهی غرب در تحریم روسیه ندارد

وزیر امور خارجه ترکیه امروز در سخنانی تصریح کرد: مسیر غرب در تحریم‌های روسیه را دنبال نمی‌کنیم.

 به نقل از شبکه تلویزیونی راشا تودی، «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه امروز دوشنبه در سخنانی اعلام کرد: آنکارا مسیر غرب در قبال تحریم های روسیه را دنبال نمی کند.

دیپلمات ارشد ترکیه در این خصوص تأکید کرد که آنکارا منافع اقتصادی خود را در اولویت قرار می دهد.

«مولود چاووش اوغلو» این سخنان را در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی این کشور که قرار است یکشنبه هفته آتی برگزار شود، مطرح کرده است.

وی پیشتر هم اعلام کرده بود که کشورش تمایلی به همراهی غرب در تحریم روسیه ندارد.

«چاووش اوغلو» اردیبهشت ماه سال جاری هم در اظهاراتی اعلام کرده بود که در صورت پیوستن آنکارا به تحریم های روسیه، غرب خسارت ترکیه را جبران نخواهد کرد.

وزیر خارجه ترکیه در مصاحبه‌ای تاکید کرده بود: چرا باید از یک طرف جانبداری کنیم تا در نظر کسی خوب به نظر بیایم و کسی را راضی کنم؟ منفعت ما از این کار چه خواهد بود؟

چاووش اوغلو همچنین با توجه به نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمانی در این کشور هشدار داده بود که در صورت روی کار آمدن مخالفان دولت ترکیه، ممکن است آنکارا پس از انتخابات آتی وارد درگیری اوکراین شود.

مردم ترکیه ۱۴ ماه مه (۲۴ اردیبهشت) برای انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی، پای صندوق‌های رای خواهند رفت. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور کنونی این کشور به عنوان نامزد ائتلاف خلق، در این انتخابات حضور دارد. کمال قلیچداراوغلو از ائتلاف ملت، رقیب اردوغان است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها