بشار اسد در نشست جده شرکت خواهد کرد

کد خبر: 1221583

روزنامه «الشرق الاوسط» به نقل از دستیار وزیر امور خارجه سوریه خبر داد که «بشار اسد» رئیس‌جمهور این کشور در نشست سران عربی در عربستان شرکت خواهد کرد.

 بشار اسد در نشست جده شرکت خواهد کرد

روزنامه «الشرق الاوسط» به نقل از دستیار وزیر امور خارجه سوریه خبر داد که «بشار اسد» رئیس‌جمهور این کشور در نشست سران عربی در عربستان شرکت خواهد کرد.

 «ایمن سوسان»، دستیار وزیر امور خارجه سوریه در گفت‌وگوی اختصاصی با «الشرق الاوسط»، خبر داد که «بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در جده حضور خواهد داشت».

پایگاه اینترنتی روزنامه «الشرق الاوسط»، امروز، چهارشنبه ۱۷می در گزارشی نوشت: مسئولی عالی‌رتبه از دمشق اعلام کرد که «بشار اسد»، رئیس‌جمهور سوریه در نشست جده که پس‌فردا جمعه برگزار می‌شود، شرکت خواهد کرد.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که مقامات دولت سوریه از جمله «فیصل المقداد»، وزیر امور خارجه این کشور امروز در جلسات مقدماتی نشست سران کشورهای عربی که پس از ۱۲ سال غیبت دمشق برنامه‌ریزی شده است، حضور دارند.

دستیار وزیر امور خارجه سوریه ادامه داد: مقدمات تشکیل این نشست برای سران کشورهای عربی در عربستان با جایگاه مهم و وزن سیاسی آن، روند معتدلی را در پیش گرفته و بدیهی است که نمی‌توان درباره آن صحبت کرد.

سوسان با اعلام امیدواری از آغاز مرحله جدیدی از روابط عربی بعد از اجلاس جده، افزود: اهمیت برگزاری این نشست در عربستان سعودی چیزی است که نمی‌توان درباره آن صحبت کرد زیرا بدیهی و واضح است. با وجود جایگاه رفیع و سیاست معتدل ریاض، همه امیدوارند که اجلاس جده مرحله جدیدی را به روی فضای خوش‌بینی که بر همه حاکم شده، آغاز کند.

هفتم ماه می بود که وزرای خارجه عضو اتحادیه عرب در نشستی فوق العاده، تصمیم خود برای رفع تعلیق عضویت دمشق در این نهاد منطقه‌ای یا به عبارتی بازگشت سوریه به اتحادیه را اعلام کردند. بعد از آن رسانه‌های جهان به نقل از مقامات دیپلماتیک کشورهای عربی گزارش می‌دادند که بشار اسد، در اولین نشست سران کشورهای عربی، بعد از این تصمیم شرکت خواهد کرد./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها