ملاقات «مودی» و «زلنسکی» در هیروشیما

کد خبر: 1222131

نخست وزیر هند در ملاقات با رئیس جمهور اوکراین در شهر هیروشیمای ژاپن در حاشیه برگزاری نشست «گروه-7» از تلاش برای حل بحران اوکراین خبر داد.

ملاقات «مودی» و «زلنسکی» در هیروشیما

نخست زیر هند روز شنبه در دیدار با رئیس جمهور اوکراین در شهر هیروشیمای ژاپن از تلاش برای حل بحران اوکراین خبر داد.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه»، «نارندرا مودی» نخست وزیر هند روز شنبه در دیدار با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین در حاشیه نشست سران «گروه- ۷» در هیروشیمای ژاپن متعهد شد هر کاری  را که بتواند برای حل بحران اوکراین انجام خواهد داد.

مودی در نخستین ملاقات خود با رئیس جمهور اوکراین  پس از درگیری روسیه با این کشور گفت: «مشکل شما و شهروندان اوکراینی را به خوبی درک می‌کنم. به شما اطمینان می‌دهم که برای حل این مشکل شخصا هر کاری که بتوانی انجام خواهیم داد.»

چندی قبل، وزیر خارجه هنداز اقدام این کشور برای خاتمه درگیری بین روسیه و اوکراین خبر داد. وزیر خارجه هند گفته بود که هند تلاش دارد به درگیری روسیه و اوکراین خاتمه دهد.«جی.اس جایشانکار» وزیر خارجه هند  اظهار داشته بود: «من با کسی رقابت نمی‌کنم. اگر کاری در اوکراین انجام دهم، به خاطر رقابت با چین نیست. این کار را انجام خواهم داد زیرا وکراین سزاوار آن است. واقعیت این است که به طرق مختلف، ما از آغاز درگیری تلاش کرده‌ایم کمک کنیم. در واقع، مودی از جمله رهبرانی بوده که مکرراً با روسای جمهور روسیه و اوکراین در تماس بوده است.»

به گزارش خبرگزاری فرانسه،  زلنسکی در پیامی در شبکه‌های اجتماعی از هند به خاطر حمایت از تمامیت ارضی اوکراین  تشکر کرد. زلنسکی روز شنبه پس از کسب موافقت آمریکا برای دستیابی اوکراین به جنگنده‌های پیشرفته، به طور غیرمنتظره وارد هیروشیما شد. او پیشتر با «جورجیا ملونی» نخست وزیر ایتالیا و «ریشی سوناک» نخست وزیر انگلیس دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

هند در حالی برای بحران اوکراین از طریق دیپلماسی  تلاش دارد که آمریکا در اقدامی که بیشتر بر شعله‌های جنگ می‌افزاید از ارسال جنگنده «اف-۱۶» به اوکراین خبر داد.

معاون وزیر خارجه روسیه به کشورهای غربی درباره پیامدهای ارائه جنگنده‌ «اف-۱۶» به اوکراین هشدار داده است. «آلکساندر گروشکو» معاون وزیر خارجه روسیه روز شنبه هشدار داد کشورهای غربی در صورت تامین جنگنده‌ «اف-۱۶» برای اوکراین، با «خطرات بزرگی» مواجه خواهند شد./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها