معاون نصرالله: سلاح حزب‌الله عامل استقلال لبنان است

کد خبر: 1222626

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی در واکنش به رزمایش روز گذشته این گروه مقاومت گفت که سلاح حزب‌الله عامل استقلال لبنان است.

معاون نصرالله: سلاح حزب‌الله عامل استقلال لبنان است

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی در واکنش به رزمایش روز گذشته این گروه مقاومت گفت که سلاح حزب‌الله عامل استقلال لبنان است.

شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان امروز (دوشنبه) گفت که رزمایش روز گذشته نشان از آمادگی بالا و ثبات قدم رزمندگان در مقابل رژیم صهیونیستی داشت.

به نوشته وبگاه العهد، او در خلال سخنانی در منطقه «جبل عامل» در شهر «النبطیه» گفت: «حزب‌الله دیروز یک مانور نظامی بی سابقه برگزار کرد. این رزمایش پیام استواری و آمادگی با خود به همراه داشت و ثابت کرد که حزب‌‌الله به وقت عملیات آزادسازی و در مقابل رژیم اسرائیل در آمادگی و بازدارندگی بالایی است».

شیخ نعیم قاسم تأکید کرد که مقاومت حزب الله گذرا نیست، بلکه ریشه‌دار است و حزب‌الله آماده است تا هر اقدامی برای آزادی خاک و بازگرداندن غرور و عزت [کشورهای عربی] انجام دهد.

او در این مراسم که به مناسبت سالروز آزادسازی جنوب لبنان در شهر النبطیه با حضور شخصیت‌های شهر سخنرانی می‌کرد، افزود: «اسرائیل معنای این مانور را می‌فهمد، اما در خصوص برخی از کسانی که در داخل کشور از این مانور انتقاد کردند، باید گفت که آنها را رها کنید؛ معمولاً باید صحبت کنند و ما با آزادی عقیده‌ موافقیم. دائما از این صحبت‌ها شده و می‌شود و آن‌ها هیچ زمانی حامی مقاومت نبودند».

شیخ نعیم قاسم با تأکید بر اینکه اگر سلاح مقاومت نبود، لبنان از اشغال رژیم صهیونیستی آزاد نمی‌شد، گفت: «ما از طریق سلاح به دنبال نقش سیاسی نیستیم، محبوبیت ما چنین نقشی را انجام می‌دهد، اما اگر سلاح مقاومت نبود اسرائیل لبنان را به شهرک‌های صهیونیست‌نشین تبدیل کرده بود».

 جنوب لبنان، دیروز (یکشنبه، ۲۱ می)، در آستانه بیست و سومین سالروز آزادسازی شاهد برگزاری رزمایش نظامی حزب‌الله با هدف نمایش آمادگی‌های مقاومت برای دفاع از خاک لبنان بود.  در بخشی از این رزمایش، حمله به یک شهرک‌ صهیونیست‌نشین برای اسارت سربازان اسرائیلی و حمله پهپادی به شهرک‌های صهیونیست‌نشین شبیه‌سازی شد.

۲۵ می سال ۲۰۰۰ مقارن با ۵ خرداد ۱۳۷۹، رژیم صهیونیستی شکست سختی از حزب‌الله لبنان متحمل شد و ناگزیر به عقب‌نشینی از جنوب لبنان شد. این روز به «عید مقاومت» در لبنان معروف است./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها