دست رد دولت پاکستان به سینه «عمران خان»/ مذاکره نمی‌کنیم!

کد خبر: 1223970

مقامات دولت ائتلافی پاکستان با رد پیشنهاد مذاکره از سوی عمران‌خان اعلام کردند که ما با کسانی که خشونت خیابانی را ضد دولت ترویج می‌کنند، هرگز وارد گفت‌وگو نمی‌شویم.

دست رد دولت پاکستان به سینه «عمران خان»/ مذاکره نمی‌کنیم!

ائتلاف حاکم بر پاکستان رهبر حزب تحریک انصاف این کشور را تروریست خوانده و پیشنهاد او برای مذاکره را رد کرد.

ائتلاف حاکم بر پاکستان با رد پیشنهاد مذاکره «عمران خان»، نخست وزیر پیشین و رهبر حزب تحریک انصاف این کشور اعلام کرد، مذاکرات نه با تروریست‌ها بلکه با سیاستمداران برگزار می‌شود.

بر اساس گزارش روزنامه پاکستانی «اکسپرس تریبیون»، دولت پاکستان همچنین اعلام کرد، عمران خان به دنبال دریافت عفو بر اساس یک «حکم آشتی ملی» است.

عمران خان که بازداشتش در تاریخ نهم مه (۱۹ اردیبهشت) باعث راه افتادن اعتراضات شدید در چند شهر پاکستان شد، اخیرا اعلام کرد یک تیم هفت نفره از مذاکره‌کنندگان را برای مذاکرات با دولت با هدف دستیابی به اتفاق نظر درباره تاریخ برگزاری یک انتخابات سراسری تشکیل داده است.

این نخست وزیر سابق پاکستان چند روز پیش در یک سخنرانی ویدیویی مدعی شد، مقام‌های اسلام آباد، اعضا و مقام‌های بلندپایه حزب او مشهور به «تحریک انصاف» پاکستان را در راستای ادامه سرکوب حزب تحت فشار گذاشته‌اند که استعفا کنند.

بر اساس گزارش رسانه‌های پاکستانی، «اسد عمر»، دبیر کل حزب تحریک انصاف، فواد چودری، یکی از رهبران بلندپایه این حزب و «شیرین مزاری»، یکی از وزیران دولت سابق عمران خان، از جمله مشهورترین اعضا و رهبرانی که تا کنون در روزهای اخیر این حزب را ترک کرده‌اند هستند.

«نواز شریف»، رهبر حزب حاکم پاکستان مشهور به حزب «مسلم لیگ نواز» در پیامی که در توئیتر منتشر کرد به پیشنهاد مذاکره عمران خان واکنش نشان داده و گفت، مذاکرات تنها با سیاستمداران انجام می‌شوند. او با اشاره به وقایع رخ داده در جریان اعتراضات بعد از دستگیری عمران خان ادامه داد: «هیچ مذاکراتی با گروه تروریستها و خرابکارانی که بناهای یادبود شهیدان را سوزانده و کشور را به آتش می‌کشند برگزار نخواهد شد.»

«مریم اورنگ‌زیب»، وزیر اطلاع رسانی دولت پاکستان نیز گفت: «کسانی که علیه کشور دست به حمله می‌زنند مجازات می‌شوند؛ با آنها مذاکراتی انجام نمی‌شود.»

او گفت، عمران خان با این پیشنهاد به دنبال عفو شدن با یک «حکم آشتی ملی» است.

عمران خان زمانی که خود در قدرت قرار داشت از حکم آشتی ملی که پرویز مشرف، حاکم نظامی سابق پاکستان در زمان ریاست جمهوری‌اش صادر کرده بود انتقاد کرده و گفته بود، او با این حکم پرونده‌های کیفری چند تن از رهبران احزاب شامل رهبران حزب مسلم لیگ نواز و حزب مردم پاکستان را مختومه ساخت اما خودش برای «غارتگران» حکم آشتی ملی صادر نخواهد کرد.

مریم اورنگ‌زیب نیز در اشاره به خشونتهای رخ داده در اعتراضات اخیر پاکستان گفت: «برگزاری مذاکرات با کسانی که به بناهای یادبود شهیدان پاکستان بی حرمتی کردند به مثابه بی حرمتی به شهیدان است.»

این مقام پاکستانی ادامه داد: «عمران خان بعد از به آتش کشیده شدن آمبولانس‌ها، بیمارستانها و مدارس و مسموم ساختن ذهن های جوانان خواستار مذاکرات شده اما مذاکراتی با او صورت نخواهد گرفت.»

وی افزود: «عمران خان زمانی خواستار مذاکرات شده که رهبران حزبش به صورت دسته جمعی او را ترک کرده‌اند.»

این مقام دولت پاکستان همچنین از عمران خان به عنوان «مامور خارجی» یاد کرده و او را به دزدی از گنجینه هدایای مقامات دولتی پاکستان متهم کرد و گفت: «با کسانی که ۶۰ میلیارد روپیه را غارت کردند مذاکرات برگزار نمی‌شود. چنین شخصی به دادگاه ارجاع داده می‌شود نه به میز مذاکرات.»/ مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها