نشست محرمانه قطر با رهبر طالبان

کد خبر: 1224719

منابع اطلاعاتی از برگزاری نشست محرمانه میان نخست‌وزیر قطر و رهبر طالبان افغانستان با محور کاهش تنش‌های داخلی و خروج از انزوای بین‌المللی پرده برداشتند.

نشست محرمانه قطر با رهبر طالبان

به گزارش رویترز، محمد عبدالرحمن آل ثانی، نخست‌وزیر قطر اواسط ماه مه با هبت‌الله آخوندزاده، رهبر طالبان در قندهار دیداری داشته که نتایج آن مثبت ارزیابی شده است. گفته می‌شود دولت جو بایدن، رئیس جمهوری امریکا با استقبال از این دیدار، خواهان افزایش گفت‌و‌گوها با حاکمان افغانستان شده است. براساس گزارش منابع خبری ضرورت پایان دادن به ممنوعیت تحصیل دختران و اشتغال زنان توسط طالبان یکی از مباحث اصلی این نشست بوده است.

این تلاش‌ها در حالی انجام می‌شود که براساس گزارش سایت المیادین، وضعیت حدود 271 پناهجوی افغان در کمپ‌های اروپایی بشدت وخیم گزارش شده است و کمیته نجات بین‌المللی، سران اتحادیه اروپا را به خاطر این کوتاهی محکوم کرده است. بنا بر این گزارش از سال گذشته تاکنون تنها حدود 0.1 درصد از 270 هزار پناهجوی افغان پذیرش شده‌اند و مابقی آنها در کمپ‌هایی شبیه زندان نگهداری می‌شوند. در همین حال بنا بر اعلام سایت یونیسف حدود 16 میلیون کودک نیز در داخل این کشور از سوءتغذیه رنج می‌برند و بسیاری از کشورها حاضر به تحویل سرمایه‌های خارجی این کشور نشده‌اند.

روزنامه ایران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها