حضور نخست وزیر ارمنستان در ترکیه پس از 15 سال +عکس

کد خبر: 1225196

نخست وزیر ارمنستان پس از 15 سال برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور ترکیه به «آنکارا» سفر کرد.

حضور نخست وزیر ارمنستان در ترکیه پس از 15 سال +عکس

حضور نخست وزیر ارمنستان در مراسم تحلیف «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه مورد توجه رسانه‌های بین‌المللی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری «آرمناپرس»، «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان روز شنبه در مراسم تحلیف رجب طیب اردوغان شرکت کرد. پاشینیان در فرودگاه شهر «آنکارا» مورد استقبال «سردار قلیچ» سفیر ترکیه در امور عادی سازی با ارمنستان قرار گرفت.

ترکیه، ارمنستان را به کشتار ارامنه در جنگ جهانی اول در امپراتوری عثمانی متهم می‌کند. ارمنستان این رویداد را «نسل‌کشی» خوانده است و ترکیه به شدت آن را رد می‌کند. در دسامبر ۲۰۲۱، دو کشور نمایندگان ویژه‌ای را برای کمک به عادی سازی روابط منصوب کردند. در فوریه ۲۰۲۲ نیز ترکیه و ارمنستان اولین پروازهای تجاری خود را در دو سال گذشته از سر گرفتند.

خبرگزاری «اسپوتنیک» نیز نوشت، این اولین سفر یک رهبر ارمنستان به ترکیه در ۱۵ سال گذشته است. ۱۵ سال قبل و در اکتبر ۲۰۰۹، «سرژ سارکسیان» رئیس جمهور وقت ارمنستان از این کشور بازدید کرد.

وبگاه «رادیو ارمنستان» نیز در این زمینه نوشت، نیکول پاشینیان برای یک سفر کاری روز شنبه وارد ترکیه شد. نخست وزیر را در این دیدار معاون رئیس پارلمان ارمنستان و نماینده ویژه ارمنستان در روند عادی سازی روابط بین ارمنستان و ترکیه همراهی کردند.

نخست وزیر ارمنستان اخیرا نیز در اظهارتی در پارلمان این کشور نسبت به عادی شدن روابط  با ترکیه  بعد مشخص شدن سرنوشت انتخابات این کشور ابراز امیدواری کرده بود.

نیکول پاشینیان گفته بود که امیدوار است پس از انتخابات ریاست جمهوری ترکیه، روابط با آنکارا عادی شود. پاشینیان در پارلمان ارمنستان گفت: «امیدوارم پس از انتخابات ریاست جمهوری ترکیه بتوانیم روابط ارمنستان و ترکیه را عادی کنیم. همچنین امیدوارم بتوانیم به عادی سازی روابط خود با ترکیه به روش طبیعی ادامه دهیم. این موضوع در دستور کار ما قرار دارد.»

پاشینیان در حالی این اظهارات را بیان کرد که وزیر امور خارجه ترکیه چندی قبل ارمنستان را در رابطه با نصب بنای یادبود در شهر«ایروان» پایتخت این کشور تهدید کرده بود/فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها