جنگ اوکراین وارد فاز جدیدی می‌شود

کد خبر: 1225329

سخنگوی کرملین می‌گوید که سلاح‌های ارسالی غرب برای اوکراین هر روز پیشرفته‌تر شده و این موضوع تنش را وارد مرحله تازه‌ای خواهد کرد.

جنگ اوکراین وارد فاز جدیدی می‌شود

سخنگوی کرملین می‌گوید که سلاح‌های ارسالی غرب برای اوکراین هر روز پیشرفته‌تر شده و این موضوع تنش را وارد مرحله تازه‌ای خواهد کرد.

به نقل از اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین با اشاره به پیشرفته‌تر شدن سلاح‌هایی که غرب برای اوکراین ارسال می‌کند، گفت که تحویل موشک دوربرد به کی‌یف با تشدید موج جدید تنش، محتمل است.

پسکوف گفت: حقیقت این است که سطح پیچیدگی و شاخصه‌های فنی سلاح‌هایی که به اوکراین می‌رود، دائما در حال افزایش و پیشرفت است. همین حالا هم می‌توانیم ببینیم که رایزنی‌ها برای ارسال موشک‌هایی با برد ۵۰۰ کیلومتر یا بیشتر از فرانسه و آلمان(به کی‌یف) آغاز شده است.

وی تاکید کرد: این نوع سلاح‌ها کاملا متفاوت بوده و تحویل چنین تسلیحاتی به اوکراین، تنش‌ها را وارد مرحله جدیدی خواهد کرد.

پسکوف اضافه کرد که این تحولات «روسیه را مجبور خواهد کرد تا متمرکزتر، قوی‌تر و منسجم‌تر عمل کرده و عملیات نظامی در اوکراین را تداوم بخشد.»

نشریات آلمانی هفته گذشته به نقل از منابع موثق اعلام کردند که کی‌یف از برلین خواسته تا موشک‌های «تاروس» با برد بیش از ۵۰۰ کیلومتر در اختیار ارتش اوکراین قرار دهد.

رودریچ کیسوِتر، قانونگذار آلمانی حزب اپوزیسیون آلمان (اتحادیه دمکرات مسیحی)، اواخر ماه مه گفته بود که برلین باید از «خطوط قرمز» عبور و موشک‌های کروز با برد بیش از ۵۰۰ کیلومتر برای اوکراین تامین کند.

کشورهای غربی از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در اوایل فوریه ۲۰۲۲، همواره برای کی‌یف کمک تسلیحاتی و نظامی فراهم کرده‌اند. مسکو به دفعات درباره تامین تسلیحاتی اوکراین هشدار داده و تاکید کرده که چنین اقداماتی تنها به طولانی شدن جنگ انجامیده و در نتیجه نهایی آن تغییری ایجاد نخواهد کرد./مهر

تعویق دوباره ضدحملات خیالی علیه روسیه/ اوکراین: مهمات کافی نداریم

معاون دفتر ریاست جمهوری اوکراین در ادامه درخواست‌های کی‌یف از حامیان غربی‌اش، گفت که اوکراین برای موفقیت ضدحملات علیه روسیه، به مهمات و تسلیحات بیشتری نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، ایگور ژُوکوا، معاون دفتر ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین گفت که موفقیت ضدحملات این کشور به دریافت مهمات و تسلیحات بیشتری از جانب کشورهای غربی حامی کی‌یف بستگی دارد.

وی در گفت‌وگو با تایمز در پاسخ به اینکه چرا ضدحملات اوکراین که مدت‌هاست به سوژه رسانه‌ها بدل شده، هنوز آغاز نشده است، گفت: برای آنکه ضدحملات موفقی داشته باشید، باید هرچیزی که نیاز دارید از جمله توپخانه، زره‌پوش و تانک در اختیارتان قرار گیرد؛ بنابراین شاید هنوز مهمات کافی نداریم.

مشاور ارشد رئیس جمهور اوکراین در روابط خارجی، تاکید کرد: در هر مکالمه و مکاتبه‌ای که زلنسکی در سفرهای خارجی متعددش داشته، تامین تسلیحات بیشتر موضوع اصلی بوده است.

وی افزود: هر کشوری می‌داند که ما برای حفاظت از خود و مقابله با موشک‌‎ها، از آنها انتظار چه سلاح‌هایی داریم.

به گفته وی، روسیه در ماه‌های اخیر و باهدف ممانعت از ضدحملات نیروهای کی‌یف که انتظار می‌رفت در بهار آغاز شود، حملات موشکی و پهپادی خود را تشدید کرده است.

وی با اشاره به اینکه کشورهای دیگر باید کمک بیشتری به کی‌یف کنند، افزود: در حال حاضر، انگلیس یکی از کشورهای پیشتاز بوده و انگیزه و شهامت حقیقی خود برای سوق دادن کشور ما به سمت پیروزی را به وضوح نشان داده است. متاسفم اما کشورهای اروپایی هنوز خیلی کُند عمل کرده و در حوزه تحریم‌ها علیه روسیه، به اندازه کافی فعالیت نمی‌کنند.

زلنسکی دیروز(شنبه) در گفت‌وگو با وال‌استریت ژورنال گفته بود که ارتش اوکراین آماده آغاز ضدحملات است اما زمان دقیق آن را اعلام نکرد. وی گفت که کی‌یف خواستار تسلیحات بیشتر از جانب غرب است اما «نیروهای اوکراین نمی‌توانند برای آغاز حملات، ماه‌ها صبر کنند.»

رئیس جمهور اوکراین همچنین گفته بود که این کشور برای حفاظت از شهرها و نیروهای این کشور در میدان نبرد، به ۵۰ سامانه پدافند هوایی پاتریوت ساخت آمریکا نیاز دارد. با توجه به قیمت حدودی هر فروند از این سامانه که ۱.۱ میلیارد دلار برآورد شده، هزینه کلی درخواست زلنسکی حدود ۵۵ میلیارد دلار خواهد شد؛ رقمی که به تنهایی بیشتر از مجموع کمک نظامی واشنگتن به کی‌یف از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در اوایل فوریه ۲۰۲۲ خواهد بود.

زلنسکی اذعان کرده که برتری هوایی روسیه، نیروهای کی‌یف را به خطر می‌اندازد و «در ضدحملات، شمار زیادی از سربازان اوکراینی کشته خواهند شد.»

مسکو همواره درباره ارسال و تامین سلاح برای اوکراین هشدار داده و تاکید کرده که آمریکا و متحدانش با این اقدام از «خط قرمز» مسکو عبور کرده و به طور غیرمستقیم به یک طرف جنگ بدل خواهند شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها