پاپ فرانسیس در بیمارستان بستری شد

کد خبر: 1225902

پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان برای جراحی روده در بیمارستان بستری شد.

پاپ فرانسیس در بیمارستان بستری شد

هبر کاتولیک‌های جهان برای دومین عمل جراحی در ناحیه شکم در 2 سال اخیر در بیمارستان بستری شد.

منابع رسانه‌ای روز چهارشنبه از بستری شدن دوباره «پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک‌های جهان برای عمل جراحی در ناحیه شکم در بیمارستانی در شهر «رم» خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»،پاپ فرانسیس ۸۶ ساله روز چهارشنبه برای یک عمل جراحی دیگر در ناحیه شکم در بیمارستانی در شهر رم در ایتالیا بستری شد. این عمل جراحی که قرار است بعدازظهر چهارشنبه انجام شودسومین بستری در بیمارستان برای پاپ فرانسیس از زمانی است که کاردینال‌ها در سال ۲۰۱۳، او را به عنوان اولین پاپ از آمریکای لاتین انتخاب کردند.

پاپ فرانسیس پیش از این گفته بود که استعفای «پاپ بندیکت شانزدهم» از سمت خود در سال ۲۰۱۳ راه را برای استعفای پاپ‌ها باز کرده است.  پاپ بندیکت شانزدهم  سال ۲۰۱۳ به دلیل کهولت سن و مشکلات جسمانی از سمت خود استعفا کرد و به نخستین پاپی تبدیل شد که پس از ۶۰۰ سال از حکومت بر کلیسای واتیکان استعفا می‌کند(جزئیات بیشتر).

واتیکان در بیانیه‌ای اعلام کرده که انتظار می‌رود پاپ پس از عمل جراحی و بازیابی کامل چند روز در بیمارستان بستری باشد. در ژوئیه ۲۰۲۱ بخشی از روده بزرگ پاپ در یک عمل جراحی با هدف علاج بیماری دردناک روده برداشته شد. فرانسیس روز سه‌شنبه حدود ۴۰ دقیقه را در بیمارستان برای آزمایش قبل عمل گذارند.

پاپ فرانسیس علیرغم مشکلات سلامتی ، برنامه‌های ملاقات و بازدید مفصلی دارد. واتیکان اعلام کرده که او قصد دارد اواخر ماه ژوئن ازمغولستان دیدار کند. قبل از آن، پاپ قرار است به پرتغال سفر کند تا در روز «جهانی جوان» در «لیسبون» شرکت کند./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها