بزرگترین رزمایش پدافند هوایی ناتو به میزبانی آلمان

کد خبر: 1225926

همزمان با نمایش قدرت هوایی و موشکی روسیه در نبرد با اوکراین، ائتلاف ناتو از برگزاری بزرگترین رزمایش پدافند هوایی تاریخ خود به میزبانی آلمان خبر داد.

بزرگترین رزمایش پدافند هوایی ناتو به میزبانی آلمان

همزمان با نمایش قدرت هوایی و موشکی روسیه در نبرد با اوکراین، ائتلاف ناتو از برگزاری بزرگترین رزمایش پدافند هوایی تاریخ خود به میزبانی آلمان خبر داد.

همزمان با ادامه نبرد روسیه با اوکراین و نمایش قدرت هوایی و موشکی روسیه، ائتلاف ناتو چهارشنبه از برگزاری بزرگترین رزمایش پدافند هوایی تاریخ خود به میزبانی آلمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، آلمان در حال آماده شدن برای میزبانی از بزرگترین رزمایش هوایی در تاریخ ناتو است.

رزمایش «دفاع هوایی ۲۳» هفته آینده آغاز می‌شود و در آن  ۱۰۰۰۰ شرکت کننده و ۲۵۰ هواپیما از ۲۵ کشور حضور دارند. قرار است در این رزمایش به حمله شبیه سازی شده به یکی از کشورهای عضو ناتو پاسخ داده شود.

این رزمایش در حالی برگزار می‌شود که رسانه‌های روسی گزارش دادند ارتش این کشور به جنگنده بمب‌افکن‌های جدید «سوخو-۳۴» مجهز شده است. «یونایتد ارکرافت» شرکت سازنده این جنگنده در بیانیه‌ای اعلام کرد که این هواپیما پس از تولید در کارخانه هوانوردی و انجام آزمایشات به ارتش روسیه تحویل داده شده است.

سوخو-۳۴ برترین هواپیمای جنگنده بمب‌افکن روسیه است. شمار این جنگنده‌ها که به ارتش روسیه منتقل شده هنوز فاش نشده است، اما ممکن است در مجموع چهار فروند باشد. سوخو-۳۴ یک جنگنده بمب افکن دو سرنشینه است که برای حملات دقیق به اهداف زمینی و دریایی و همچنین از بین بردن اهداف در آسمان طراحی شده است. از این جنگنده می‌توان برای ماموریت‌های شناسایی و جنگال (جنگ الکترونیک) استفاده کرد.

بر اساس این گزارش، آمریکا ۲۰۰۰ پرسنل گارد ملی هوایی و ۱۰۰ هواپیمای نظامی را برای شرکت در این رزمایش پدافندی به آلمان اعزام می‌کند. «امی گاتمن» سفیر ایالات متحده در آلمان در این زمینه گفت این تمرینی است که برای همه کاملا تاثیرگذار است. وی مدعی شد: «این رزمایش بدون هیچ تردیدی چابکی و سرعت نیروهای ما در ناتو را نشان خواهد داد».

«وادیم وروشیلوف» از خلبانان برجسته نیروی هوایی اوکراین چندی قبل درباره قدرت نیروی هوایی روسیه گفت: «روس‌ها همیشه تاکتیک‌ها را تغییر می‌دهند. آنها تله‌هایی درست می‌کنند و یک جت روسی می‌فرستند و خلبان اوکراینی را فریب می‌دهند که فکر کند فقط یک جت وجود دارد. سپس دو یا سه هواپیمای دیگر در دو طرف آن ظاهر می‌شوند و عملاً هواپیمای اوکراینی را محاصره می‌کنند»./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها