اخبار جنگ اوکراین | ادعای اوکراین: در جبهه جنوب و شرق در حال پیشروی هستیم!

کد خبر: 1230336

اوکراین در ادعایی فاقد هرگونه سند و مدرک مدعی شد که نیروهای این کشور ۱۳۰۰ متر در جنوب و ۱۵۰۰ متر در شرق پیشروی کرده‌اند!

اخبار جنگ اوکراین | ادعای اوکراین: در جبهه جنوب و شرق در حال پیشروی هستیم!

به نقل از خبرگزای آناتولی، آنا مالیار، معاون وزیر دفاع اوکراین با صدور بیانیه‌ ای در حساب توییتری خود ادعا کرد که نیروهای این کشور در جبهه جنوبی در بردیانسک ۱۳۰۰ متر و در جبهه باخموت در شرق تا ۱۵۰۰ متر پیشروی کرده‌ اند!

معاون وزیر دفاع اوکراین با بیان اینکه ارتش اوکراین به عملیات تهاجمی خود در مسیرهای ملیتوپل، بردیانسک و باخموت ادامه می‌دهد، مدعی شد: سربازان کشور در حال پیشروی هستند. دشمن نیز به حملات خود در مسیر لیمان، آودیوکا و مارینکا ادامه می‌ دهد اما ناموفق هستند!

مالیار با اشاره به اینکه ارتش اوکراین در جبهه جنوبی در مسیر ریونوپیل- ولودین نیز موفق بوده، اظهار داشت: ارتشمان اکنون خطوط تصرف شده را تثبیت کرده و خسارات جدی به دشمن وارد می‌ کند!

این در حالیست که «الکسی رزنیکوف» وزیر دفاع اوکراین یکشنبه 4 تیر ماه سال جاری در سخنانی اعلام کرد: انتظارات از ضدحمله ارتش اوکراین اغراق آمیز بود. شرایط مختلف و موانع متفاوت در جریان درگیری ها وجود دارد.

وی در ادامه به خط دفاعی قوی نیروهای روسیه هم اشاره کرد.

ادعاهای کی یف در حالی مطرح می شود که وزارت دفاع روسیه امروز در بیانیه‌ ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: در محور دونتسک، تلفات نیروهای اوکراینی طی شبانه روز گذشته بالغ بر ۵۳۰ کشته و زخمی، یک تانک، ۲ خودروی زرهی و دیگر تسلیحات بود. با اقدامات شایسته و شجاعانه گروه جنوب، ۴ حمله دشمن در محور دونتسک طی شبانه روز گذشته دفع شد. در شبانه روز گذشته نیروهای اوکراینی به انجام عملیات تهاجمی در محورهای دونتسک، کراسنولیمانسکی و دونتسک جنوبی ادامه دادند. در محورهای کوپیانسکی و کراسنولیمانسکی بیش از ۹۰ سرباز اوکراینی کشته شدند. مجموع تلفات دشمن طی شبانه روز گذشته در محورهای دونتسک جنوبی و زاپروژیه بالغ بر ۱۳۵ نظامی بود./مهر

مقام ارشد آمریکا در ناتو: ضدحمله اوکراین موفقیت کمی داشته است

فرمانده نیروهای آمریکا در اروپا، ضدحمله ارتش اوکراین علیه ارتش روسیه را دارای موفقیت کمی دانست.

به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از خبرگزاری اسپوتنیک، ژنرال «کریستوفر کاوولی» اعلام کرد: باوجود دریافت میلیاردها دلار تجهیزات نظامی از آمریکا و دیگر اعضای ناتو، ضدحمله نظامیان اوکراینی در همه مناطق درگیری با موفقیت کمی همراه بوده است.

وی، روسیه را هنوز دارای دست برتر در میدان های نبرد بین نظامیان اوکراینی و روس ارزیابی کرد.

اسپوتنیک، ضدحمله اوکراین که در تاریخ ۴ ژوئن شروع شد را فاقد هیچ گونه نتیجه ملموس میدانی اعلام کرد و آنرا عامل از بین رفتن بخشی از توان نظامی این کشور دانست.

این رسانه روس به نقل از یک دیپلمات ارشد اروپایی نوشت: نتیجه ضدحمله اوکراین روی همه مسائل از جمله مذاکرات صلح احتمالی بین کی‌یف و مسکو تاثیر خواهد داشت.

«سابرینا سینگ» معاون سخنگوی پنتاگون نیز اخیرا گفته بود: ارزیابی ما از ابتدا تا حدودی واضح بود و می‌دانیم که این مبارزه‌ای سخت خواهد بود. روس‌ها خود را با شرایط وفق می‌دهند و از ابتدای جنگ هم همینطور عمل کردند.

پیشتر روسیه اعلام کرده بود که نیروهای مسلح اوکراین طی ضدحمله خود، خسارات سنگینی را متحمل شده اند.

پس از گذشت ماه‌ها از دستیابی اوکراین به انواع سلاح‌های غربی و آموزش و آماده‌سازی‌ها، کی‌یف از حدود ۳ هفته پیش نخستین مرحله از ضدحمله خود را در جهت بازپس‌گیری مناطق تحت تصرف روسیه آغاز کرد. با این حال گزارش‌های متعدد رسانه‌های غربی از شکست ضدحمله ارتش اوکراین حکایت دارند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها