کاخ سفید چهارشنبه میزبان نخست‌وزیر سوئد

کد خبر: 1230658

کاخ سفید امروز در یانیه‌ای اعلام کرد که «جو بایدن» چهارشنبه هفته جاری با نخست‌وزیر سوئد دیدار و درباره عضویت استکهلم در ناتو و نیز جنگ در اوکراین گفتگو خواهد کرد.

کاخ سفید چهارشنبه میزبان نخست‌وزیر سوئد

کاخ سفید امروز در یانیه‌ای اعلام کرد که «جو بایدن» چهارشنبه هفته جاری با نخست‌وزیر سوئد دیدار و درباره عضویت استکهلم در ناتو و نیز جنگ در اوکراین گفتگو خواهد کرد.

به نقل از آژانس فرانس پرس، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا قرار است چهارشنبه هفته جاری در کاخ سفید میزبان نخست وزیر کشور سوئد باشد.

به گزارش این رسانه، رئیس جمهور آمریکا میزبان نخست وزیر سوئد برای گفتگو درباره عضویت استکهلم در ناتو و نیز جنگ در اوکراین است.

کاخ سفید امروز شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که جو بایدن که رئیس جمهور آمریکا میزبان «اولف کریسترسون» (Ulf Kristersson) نخست وزیر سوئد خواهد بود تا در مورد همکاری‌های امنیتی فراآتلانتیک و جنگ در اوکراین با یکدیگر رایزنی نند.

در بیانیه صادره از سوی کاخ سفید درباره نشست ۵ جولای (چهارشنبه؛ ۱۴ تیر ماه) آمده است: سران دو کشور همکاری امنیتی طرفین ما را بررسی خواهند کرد و بر دیدگاه خود مبنی بر اینکه سوئد باید هر چه زودتر به ناتو بپیوندد، تاکید خواهند کرد.

به گزارش آژانس فرانس پرس، سوئد در ماه می سال ۲۰۲۲، ۳ ماه پس از آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین، درخواست پیوستن به ناتو را ارائه کرد، اما پیشنهاد عضویت این کشور که باید توسط تمام ۳۱ کشور عضو تصویب شود؛ این درخواست توسط ترکیه و مجارستان مسدود شده است.

مقامات غربی امیدوار بودند تا زمان برگزاری نشست ناتو در لیتوانی در تاریخ ۱۱ تا ۱۲ جولای به طور رسمی از سوئد در این بلوک استقبال کنند. اما در روزهای اخیر، رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه، سوئد را به دلیل اجازه دادن به اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم، محکوم کرد.

از سوی دیگر، «اولف کریسترسون» هم در بیانیه‌ای در خصو این دیدار گفت: خوشحالم که رئیس جمهور بایدن مرا به جلسه‌ای قبل از نشست ناتو در ویلنیوس در هفته آینده دعوت می‌کند. تمرکز این دیدار بر پیوستن سوئد به ناتو خواهد بود.

بر اساس اعلام کاخ سفید، بایدن و کریسترسون چهارشنبه در کاخ سفید همچنین «تعهد مشترک دوکشور در خصوص حمایت از اوکراین را مورد بحث و بررسی قرار خواهند داد./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها