تیراندازی نیروهای جمهوری آذربایجان به دو موضع مرزی ارتش ارمنستان

کد خبر: 1233751

وزارت دفاع ارمنستان از تیراندازی نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان به مواضع مرزی نیروهای ارمنستانی خبر داد.

تیراندازی نیروهای جمهوری آذربایجان به دو موضع مرزی ارتش ارمنستان

 وزارت دفاع ارمنستان یکشنبه بعد از ظهر از تیراندازی نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان به دو موضع این کشور در نقاط مرزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «آرمناپرس» به نقل از وزارت دفاع ارمنستان، مواضع نیروهای این کشور در مجاورت استان‌های «ستوک» و «نرکین هند»  در دو نوبت مورد حمله طرف مقابل قرار گرفت. وزارت دفاع ارمنستان به تلفات احتمالی این آتش پراکنی جدید هیچ اشاره‌ای نکرده است. باکو تاکنون واکنشی در این زمینه از خود نشان نداده است.

این دو کشور همسایه مدت‌هاست در نقاط مرزی تبادل آتش دارند و هر یک دیگری را به تخلف در نقض آتش بس متهم می‌کند.

جنگ بر سر منطقه قره باغ کوهستانی در  نوامبر ۲۰۲۰  با توافق آتش‌بس بین نخست وزیر ارمنستان، رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان و رئیس‌جمهور روسیه پایان یافت. جمهوری آذربایجان در این دور از درگیری‌ها مناطقی از جمله قره باغ را از اشغال ارمنستان خارج ساخت.

باکو و ایروان مدت‌هاست که با پادرمیانی روسیه و اتحادیه اروپا در حال مذاکره هستند اما تاکنون نتیجه‌ای در بر نداشته است.

منابع رسانه‌ای گزارش کردند که در دیدار اخیر بین سران جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان در شهر «بروکسل» در بلژیک هیچ پیشرفتی حاصل نشد.

بر اساس این گزارش، دیدار «نیکول پاشینیان» نخست‌ وزیر ارمنستان و «الهام علی اف» رئیس‌ جمهور جمهوری آذربایجان روز شنبه به میزبانی «شارل میشل» رئیس  شورای اتحادیه اروپا  در شهر بروکسل در بلژیک برگزار شد.

دفتر پاشینیان در بیانیه‌ای اعلام کرد که طرفین توافق کرده‌اند در راستای بازگشایی مسیر لاچین، تضمین حقوق و امنیت ارامنه قره‌باغ، موضوع اسرا و تحدید مرز ارمنستان وجمهوری آذربایجان اقداماتی انجام دهند.دفتر ریاست جمهوری آذربایجان نیز بیانیه‌ای مشابه صادر کرد.

یکی از مهمترین مشکلات باقی مانده بابت مسیر مهم لاچین است که باکو آن را مسدود کرده و یا ایست بازرسی شدید را اعمال می‌کند.

 به گزارش خبرگزاری «آرکا» گروهی از نوجوانان  ارامنه ساکن قره باغ کوهستانی امروز  تجمع اعتراضی در مقابل دفتر سازمان ملل متحد در ارمنستان برگزار کردند و از جمهوری  آذربایجان خواستند جاده  لاچین، تنها جاده ای که قره باغ کوهستانی را به ارمنستان وصل می‌کند ، باز کند./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها