یورش صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی

کد خبر: 1235421

صدها نفر از شهرک نشینان صهیونیست از صبح امروز پنج شنبه در حال تجاوز به مسجد الاقصی هستند.

یورش صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی

رسانه‌های فلسطینی اعلام کردند، یک گروه از شهرک نشینان صهیونیست به رهبری ایتمار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی وارد صحن مسجد الاقصی شده و با حمایت تعداد زیادی از نظامیان صهیونیست سالروز خرابی هیکل ادعایی سلیمان را گرامی داشتند.

شمار دیگری از شهرک نشینان صهیونیست نیز از ساعات اولیه با حضور در کوچه‌های بخش قدیم شهر قدس، دست به اقدامات تحریک آمیز علیه فلسطینیان زدند.

همچنین تعداد دیگری از صهیونیست‌ها نیز با تجمع در مقابل باب المغاربه یکی از دروازه‌های اصلی ورودی مسجد الاقصی خود را برای یورش مجدد به اولین قبله گاه مسلمانان آماده می‌کنند.

این اقدامات در پاسخ به دعوت گروه‌های صهیونیست و با حمایت کابینه رژیم صهیونیستی انجام می‌شود.

گروه‌های صهیونیست با سوء استفاده از مراسم‌های دینی خود برای یورش به مسجد الاقصی و تغییر واقعیت‌های آن سوء استفاده می‌کنند.

رسانه‌های فلسطینی همچنین خبر دادند، نظامیان صهیونیست اجازه تردد و ورود فلسطینیان را به مسجد الاقصی نمی‌دهند.

اداره اوقاف اسلامی هم در این رابطه اعلام کرد، نیروهای اشغالگر صهیونیست صبح امروز مصلای قبه الصخره را مورد تهاجم قرار داده و بعد از مضروب کردن نگهبانان مسجد، کلیدهای آن را از آنان گرفته و ماموران خود را در مقابل آن مستقر کرده‌اند.

شیخ عکرمه صبری خطیب مسجد الاقصی در واکنش به این اقدام اعلام کرد، آنچه اکنون در حال وقوع است جنگ همه جانبه و بی سابقه است.

گروه‌های مختلف فلسطینی ضمن محکومیت این اقدام تاکید کردند، تجاوزات رژیم صهیونیستی بدون پاسخ نخواهد ماند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس اعلام کرد: تجاوزات وسیع به مسجد الاقصی اقدامی خطرناک در چارچوب جنگ دینی بوده و ملت ما از هویت مسجد الاقصی حمایت و برای اسلامی ماندن آن جانفشانی خواهد کرد.

جنبش جهاد اسلامی فلسطینی نیز از جوانان فلسطینی خواست تا در واکنش به تجاوز شهرک نشینان به مسجد الاقصی به مقابله با نیروهای اشغالگران در نقاط حضور نظامیان صهیونیست بپردازند.

جبهه خلق برای آزادی فلسطینی نیز تجاوز امروز به مسجد الاقصی را یکی از بخش‌های اصلی تجاوز مستمر رژیم صهیونیستی علیه قدس و مقدسات آن برشمرد.

 در همین راستا تصاویری از شلیک یک موشک به سوی یکی از شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف جنین منتشر شد، در این تصاویر گردان عیاش وابسته به گردان‌های عزالدین قسام در جنین اعلام کرد در واکنش به تجاوز صبح امروز شهرک نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی شهر رام اون یکی از شهرک‌های اطراف جنین را با راکت قسام یک مورد هدف قرار داده است

فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها