دیدار قریب الوقوع جو بایدن با رئیس جمهور چین!

کد خبر: 1244014

«متیو میلر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران از احتمال دیدار «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا با «شیء جی پینگ» رئیس‌جمهور چین در فصل پاییز خبر داد.

دیدار قریب الوقوع جو بایدن با رئیس جمهور چین!

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا آماده دیدار قریب الوقوع با همتای چینی خود در فصل پاییز برای رفع تنش‌های سیاسی و تجاری فیمابین است.

«متیو میلر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران از احتمال دیدار «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا با «شیء جی پینگ» رئیس‌جمهور چین در فصل پاییز خبر داد. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در جریان یک نشست مطبوعاتی اعلام کرد که جو بایدن بسیار امیدوار است به زودی در فصل پاییز با فراهم شدن زمینه، با رئیس جمهور چین درباره تنش‌های جاری میان دو کشور دیدار و گفت‌وگو کند.

روز گذشته، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در سخنانی اعلام کرد که تمایل فراوانی برای دیداری قریب الوقوع با همتای چینی خود دارد تا پکن را در جریان عدم قصد واشنگتن در مهار چین در حوزه رقابت تجاری و رقابت برای تسلط بر اقتصاد جهانی آگاه کند.

گفتنی است پیشتر سخنگوی وزارت خارجه چین در ابتدای ماه جاری میلادی با انتقاد از واشنگتن اعلام کرد که ایالات متحده آمریکا از آژانس‌های دولتی خود برای مهار چین به نام رقابت و راه اندازی جنگ گمرکی، تجاری و فناوری استفاده می‌کند و تاکید کرد که پکن به شدت با این امر مخالف است./ مهر

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها