استیضاح «جو بایدن»کلید خورد

کد خبر: 1244167

رسانه‌ها گزارش کردند که رئیس مجلس نمایندگان آمریکا موافق انجام تحقیقات در خصوص استیضاح «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکاست.

استیضاح «جو بایدن»کلید خورد

دو منبع آگاه آمریکایی روز سه شنبه تایید کردند «کوین مک‌کارتی»  رئیس مجلس نمایندگان، حامی انجام تحقیقاتی  در خصوص استیضاح «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکاست.

دو منبع آگاه به شبکه خبری «سی‌بی‌اس نیوز» گفتند که انتظار می‌رود کوین مک‌کارتی، رئیس مجلس نمایندگان به جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان بگوید از تحقیقات  در خصوص استیضاح بایدن حمایت می‌کند.

به گفته این منابع مطلع، مک کارتی قصد دارد به همکاران جمهوریخواه خود بگوید که شروع  تحقیقات در خصوص  استیضاح بایدن گام بعدی منطقی در  موضوع تحقیقات بایدن و پسرش «هانتر بایدن» است که توسط دو کمیته پس از به دست گرفتن کنترل مجلس نمایندگان در ماه ژانویه توسط جمهوری‌خواهان آغاز شد.

این در حالی است که جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آماده برگزاری نشستی پشت درهای بسته در روز پنجشنبه برای ارائه به‌روزرسانی درباره تحقیقات کمیته‌های قضایی و نظارتی مجلس در مورد رئیس‌جمهور و پسرش هستند.

بر اساس این گزارش، شروع تحقیقات استیضاح تشدید قابل توجه تحقیقات جمهوریخواهان در مورد بایدن و هانتر بایدن است که هنوز شواهد مستقیمی مبنی بر سود بردن رئیس جمهور از معاملات تجاری خارجی پسرش کشف نکرده است. جو بایدن هرگونه دخالت در کارهای خارجی پسرش را رد کرده و کاخ سفید نیز اعلام کرده  که رئیس جمهور در فعالیت‌های تجاری هانتر بایدن دخالت ندارد.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به چند نماینده جمهوری‌خواه گفته که تحقیقات کنگره برای انجام تحقیقات استیضاح بایدن در پاییز و پس از بازگشت قانونگذاران از تعطیلات شتاب کافی دارد.با این حال،  هیچکدام از جمهوری‌خواهان مطمئن نیستند که تلاش‌ها برای استیضاح بایدن موفق خواهد شد.

این در حالی است که پیشتر گفته شده بود مک‌کارتی به دلیل نگرانی از خطر استیضاح رئیس جمهور آمریکا برای تضعیف تحقیقات کنگره، با آن مخالفت کرده است./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها