ادعای جدید علی‌اف

کد خبر: 1245183

رئیس جمهور جمهوری آذربایجان مدعی شد که شهروندان مفقود شده این کشور توسط ارمنستان شکنجه، به قتل رسیده و در گورهای دسته جمعی دفن شده‌اند.

 ادعای جدید علی‌اف

رئیس جمهور جمهوری آذربایجان روز سه شنبه مدعی شد که ارمنستان شهروندان مفقود شده آذربایجانی را شکنجه می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری «نیوز آرمینا»، «الهام علی اف» رئیس جمهور آذربایجان گفت: «براساس اطلاعات موثق، افراد مفقود شده توسط ارمنستان شکنجه، به قتل رسیده و در گورهای دسته جمعی دفن شده‌اند.»

وی ادامه داد: «مسئله مفقودین یکی از موضوعی‌ترین مشکلات ماست و برای کشور ما اهمیت ویژه دارد. در جریان جنگ اول قره باغ، در مجموع ۳۸۹۰ نفر از همشهریان ما در نتیجه اشغال سرزمین‌های جمهوری آذربایجان مفقود شدند.»

بر اساس این گزارش،  در پاییز ۲۰۲۰، جمهوری آذربایجان در نبردی ۴۴ روزه چندین شهر، روستا و آبادی را از آزاد کرد و جنگ با توافقنامه صلح با میانجیگری روسیه پایان یافت. علیرغم گفت‌وگوهای جاری بر سر توافقنامه صلح بلندمدت، تنش‌ها بین این دو کشور همسایه در ماه‌های اخیر بر سر جاده لاچین، تنها مسیر زمینی که ارمنستان را به منطقه قره باغ وصل می‌کند، افزایش یافته است.

یکی از چالشی‌ترین مشکلات باقیمانده میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان پس از جنگ، گذرگاه لاچین است که جمهوری آذربایجان آن را مسدود کرده و یا ایست بازرسی شدید در آن اعمال می‌کند. این مسیر مهم منطقه قره‌باغ را به ارمنستان متصل می‌کند.

علی‌اف مدعی شد: «شواهد انکارناپذیری وجود دارد که از مجموع مفقودان ۸۷۲ نفر به عنوان اسیر جنگی یا در سرزمین های اشغالی باقی مانده‌اند.»

 در جریان جنگ دوم قره باغ دو طرف متحمل خسارت‌های بسیاری شدند. منابع ارمنستان اعلام کردند که 3 هزار نظامی این کشور در نبرد با ارتش جمهوری آذربایجان کشته شدند. این کشور همچنین متحمل پنج میلیارد دلار خسارت شد./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها