تحلیل جروزالم پست درباره قدرت نیروی دریایی ایران

کد خبر: 1247570

رسانه صهیونیستی نوشت، ایران به دنبال این است که موشک‌های کروز بیشتری بر روی ناوچه‌های خود قرار دهد و قدرت دریایی خود را افزون‌تر کند.

تحلیل جروزالم پست درباره قدرت نیروی دریایی ایران

ایران در تلاش برای تقویت نیروی دریایی خود، موشک‌های کروز را به ناوچه‌های خود اضافه می‌کند.

روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» روز یکشنبه در تحلیلی به قلم «سث جی فرانتسمن» نوشت، ایران به دنبال این است که موشک‌های کروز بیشتری بر روی ناوچه «سبلان» قرار دهد. سبلان یکی از سه ناوچه کلاس الوند است که ایران در اختیار دارد.

نیروی دریایی ایران علام کرده قصد دارد این ناو را با قدرت آتش بیشتری تجهیز کند و ۱۲ موشک کروز روی آن نصب خواهد شد.این اقدام برای نیروی دریایی ایران مهم است.

فرانتسمن نوشت، اکنون ایران می‌خواهد برد و قدرت نیروی دریایی خود را افزایش دهد. این کشور کشتی‌هایی را به روسیه و همچنین به نقاط دور دست فرستاده است تا قدرت خود را به رخ بکشد. سبلان نقش مهمی در عملیات دوربرد اخیر ایفا و حدود ۱۳۰۰۰ کیلومتر را در ۴۰ روز طی کرد.

ایران در سال‌های اخیر ماموریت‌های دیگری از جمله در دریای خزر انجام داده است. این کشور به افزودن موشک‌های کروز به کشتی های مختلف خود ادامه داده است.

چندی قبل نیز وبگاه نیروی دریایی آمریکا نوشت ایران با ساخت شناورهای پهپادبر، بر فراسوی خلیج فارس و افزایش قابلیت رزمی تمرکز کرده است.

«وبگاه نیروی دریایی آمریکا»  عکس‌هایی از «کشتی شهید مهدوی» متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در  اسکله شناور  «مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران» در بندرعباس نزدیک تنگه هرمز منتشر کرد. کشتی شهید مهدوی دستکم از سال ۲۰۲۲ در این اسکله شناور بوده و از یک کشتی تجاری به یک ناو هواپیمابر تبدیل شده است که می‌تواند پهپادها و بالگردهای بدون سرنشین را در خود جای دهد. در تصویر جدید، عرشه این کشتی تجاری برای نصب عرشه فرود برداشته شده است.

این وبگاه نوشت، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی دریایی ایران تاکنون بسیاری از کشتی‌های باری را به کشتی رزمی تبدیل کرده‌اند. یک تحلیلگر امور نظامی به این وبگاه گفت: «جهان باید به این موضوع نگاه کند که ایران چگونه قصد دارد از کشتی‌های تجاری و نفتکش‌ها برای افزایش قابلیت‌های حملات دوربرد خود استفاده کند.»/فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها