جروزالم پست: ایران هر وقت اراده کند می تواند اسرائیل را ناامن کند

کد خبر: 1214398

رسانه صهیونیستی جروزالم پست تاکید کرد: گستردگی حملات علیه اسرائیل، قدرت ایران را نشان داد.

جروزالم پست: ایران هر وقت اراده کند می تواند اسرائیل را ناامن کند

رسانه صهیونیستی جروزالم پست تاکید کرد: گستردگی حملات علیه اسرائیل، قدرت ایران را نشان داد.

این روزنامه با اشاره به حملات مختلف از چند جبهه شامل سوریه، لبنان، غزه، کرانه باختری و حتی سرزمین‌های اشغالی علیه رژیم صهیونیستی، آنها را بی‌سابقه و حاکی از قدرت محور مقاومت به رهبری ایران ارزیابی کرد.

جروزالم پست نوشت: یک هفته حمله همه‌جانبه از خاک لبنان، غزه و سوریه، راهبرد ایران را برای تهدید اسرائیل از جبهه‌های مختلف نشان داد. اگرچه ممکن است گروه‌های مختلفی مثل حماس، حزب‌الله، جهاد اسلامی و دیگر گروه‌های قدیمی یا جدید پشت حملات اخیر علیه اسرائیل باشند، اما همه این گروه‌ها به ایران وصل هستند.

این روزنامه خاطر نشان کرد: ایران از مدت‌ها پیش تلاش کرده تا نزاع را

به درون مرزهای اسرائیل بکشاند و حمایت از حزب‌الله لبنان و حماس، اصلی‌ترین راهبرد آن برای رسیدن به این هدف در دهه‌های گذشته بوده است.

ایران به حماس برای توسعه موشک‌هایش کمک کرد، در شرایطی که قبلا موشک‌های حماس فقط چند کیلومتر برد داشتند، اما اکنون می‌توانند بیشتر نقاط اسرائیل را هدف قرار دهند.

جروزالم پست، از جنبش جهاد اسلامی به عنوان دیگر گروه مقاومت نزدیک به ایران نام برد و افزود: این گروه علاوه‌بر در اختیار داشتن هزاران راکت، نیروهای زیادی در کرانه باختری از جمله جنین دارد.

حزب‌الله لبنان دارای بیش از ۱۰۰ هزار راکت، سلاح‌های پیچیده نقطه زن، هدایت شونده و پهپاد است که توانست میدان گازی مورد مناقشه با رژیم صهیونیستی را مورد تهدید قرار دهد. شلیک راکت‌های منتسب به حماس از خاک لبنان، با هماهنگی حزب‌الله بوده است.

این روزنامه صهیونیستی، از غرب آفریقا، جنوب آمریکا و منطقه جولان در سوریه به عنوان مکان‌هایی یاد کرد که نیروهای حزب‌الله در آنها فعالیت دارند. جروزالم پست همچنین مدعی ارسال یک پهپاد از خاک عراق به سرزمین‌های اشغالی در سال ۲۰۲۱ و پهپاد دیگری از خاک سوریه در اول‌آوریل امسال شد و نوشت: نیروهای حشدالشعبی عراق نیز از دیگر عوامل ایران و تهدیدی برای رژیم اسرائیل هستند.

این رسانه صهیونیست پیش‌بینی کرد در صورت وقوع جنگ، نیروهای مقاومت می‌توانند، روزی 1500 موشک و راکت به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک کنند.

جروزالم پست با اشاره به هدف قرار دادن محل استقرار نیروهای مقاومت در سوریه توسط اسرائیل افزود: با وجود این حملات، حمله پهپادی اول‌آوریل و حملات راکتی در ۸ و ۹‌آوریل از خاک سوریه، حمله پهپادی ۳‌آوریل و حملات راکتی از غزه در تاریخ ۵ تا ۷‌آوریل، حملات راکتی از خاک لبنان در ۶‌آوریل و حملات در کرانه باختری و سرزمین‌های اشغالی نشان می‌دهد که تهدیدات ایران و عوامل آن از بین نرفته است.این میزان حملات راکتی از جبهه‌های مختلف اسرائیل بی‌سابقه است و ایران نشان داد که می‌تواند هر زمان که اراده کند، با کمک گروه‌های نیابتی، مرزهای ما را ناامن کند./کیهان

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها