محکومیت حمله تروریستی به حمص سوریه +واکنش ها

کد خبر: 1248428

حمله تروریستی به دانشکده افسری حمص سوریه با محکومیت‌های زیادی از سوی طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی مواجه شد.

محکومیت حمله تروریستی به حمص سوریه +واکنش ها

حمله تروریستی به دانشکده افسری حمص سوریه با محکومیت‌های زیادی از سوی طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی مواجه شد.

به نقل از شبکه خبری المیادین، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه پیام تسلیتی را برای بشار اسد، همتای سوری خود به دلیل حمله تروریستی حمص فرستاد.

در این پیام آمده است: ما این جنایت وحشیانه را که برخی از قربانیان آن زنان و کودکان هستند به شدت محکوم می‌کنیم و امیدواریم که عاملان آن به مجازاتی که مستحق آن هستند، برسند.

پوتین بر تصمیم روسیه برای ادامه همکاری مستحکم با شرکای سوری خود در مبارزه با تروریسم تأکید کرد.

وزیر خارجه ونزوئلا نیز حمله تروریستی به دانشکده افسری حمص سوریه را که به شهادت ۸۹ تن و زخمی شدن ۲۷۷ تن دیگر منجر شد، به شدت محکوم و ابراز امیدواری کرد که صلح کامل فورا به تمام مناطق سوریه بازگردد.

وزارت خارجه یمن در صنعا نیز حمله تروریستی به مراسم فارغ التحصیلی افسران دانشکده نظامی حمص را محکوم و بر موضع ثابت یمن در مخالفت با تروریسم تأکید کرد.

وزارت خارجه یمن تأکید کرد که این حملات تروریستی تهدیدی علیه امنیت و صلح بین المللی است و با ارزش‌های دین اسلام مغایرت دارد.

وزارت خارجه یمن بر همبستگی این کشور با ملت سوریه در مقابله با تروریسم که امنیت و ثبات این کشور را بر هم می‌زند تاکید کرد.

دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن نیز این حمله جنایتکارانه توسط گروه‌های تکفیری تحت حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی را محکوم و اعلام کرد، تنها کسانی که از این حملات جنایتکارانه سود می‌برند آمریکا و اسرائیل هستند که جنگ ظالمانه‌ای را علیه سوریه به راه انداخته‌اند.

امارات نیز حمله تروریستی به دانشکده نظامی حمص را به شدت محکوم کرد.

وزارت خارجه امارات مخالفت خود را با تروریسم که امنیت و ثبات منطقه را هدف قرار می‌دهد، اعلام کرد.

این وزارتخانه به دولت و ملت سوریه و خانواده‌های قربانیان تسلیت گفت.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز به ملت و دولت و رهبری سوریه به دلیل حمله تروریستی حمص تسلیت گفت.

در بیانیه این جنبش آمده است: ما اطمینان کامل داریم که سوریه همواره می‌تواند تمام طرح‌هایی را که هدف آن از بین بردن وحدت و صلابت این کشور و مواضع ثابت آن درباره حمایت از مقاومت است، ناکام بگذارد. سوریه در برابر تمام فشارها و در مقابله با تمام توطئه‌هایی که وحدت و تمامیت ارضی این کشور را هدف قرار داده است، پایدار و مقاوم است.

دفتر هادی العامری، دبیرکل سازمان بدر عراق نیز ضمن تسلیت به دولت و ملت سوریه تأکید کرد: حمله تروریستی حمص نشان می‌دهد که خطر تروریسم به خاطر حامیان بین المللی آن همچنان در منطقه وجود دارد./ایسنا

امارات و ونزوئلا حمله تروریستی در سوریه را «به‌شدت» محکوم کردند

دولت ونزوئلا و امارات با انتشار بیانیه‌هایی ضمن اعلام همدردی با دولت و مردم سوریه، حمله تروریستی روز پنج‌شنبه در سوریه را «به‌شدت» محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سانا، در ادامه محکومیت‌های حمله تروریستی دیروز در سوریه، وزارت خارجه امارات و ونزوئلا نیز با انتشار بیانیه‌هایی این حمله تروریستی را به‌شدت محکوم کردند.

بیانیه وزارت خارجه امارات در خبرگزاری رسمی این کشور (WAM) منتشر شده است . در این بیانیه آمده است که «امارات این اقدامات جنایتکارانه را به شدت محکوم می کند و تمام اشکال خشونت و تروریسم را که هدف آنها بی ثبات‌کردن امنیت و ثبات است را رد می کند؛ اقداماتی که با ارزش ها و اصول بشردوستانه ناسازگار هستند.»

وزارت خارجه امارات در بخش دیگری از این بیانیه «تسلیت صمیمانه و همدردی خود را با دولت جمهوری عربی سوریه، مردم برادر، و خانواده ها و بستگان قربانیان این جنایت شنیع را اعلام کرد و برای همه مجروحان شفای عاجل آرزو کرد.»

بنابر گزارش سانا، خبرگزاری رسمی سوریه، دولت ونزوئلا هم حمله تروریستی را که مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان افسران دانشکده نظامی در حمص را هدف قرار داد، به شدت محکوم کرد.

بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه ونزوئلا، دولت ونزوئلا با خانواده شهدای این حادثه تسلیت گفت و امیدوار است که صلح پایدار به سرعت در سراسر سوریه فراگیر شود. این بیانیه می افزاید که ونزوئلا این حملات را که موجب اندوه مردم سوریه شده و بر بسیاری از خانواده های سوری تأثیر می گذارد، رد می کند.

دیروز پنج‌شنبه مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دانشکده افسری حمص سوریه هدف حمله پهپادی گروه‌های تروریستی قرار گرفت و دولت این کشور در سوگ جان‌باختگان و آسیب‌دیدگان این اقدام تروریستی ۳ روز عزای عمومی اعلام کرد.

وزارت بهداشت سوریه امروز جمعه در تازه‌ترین آمار اعلام کرد که «شمار شهدای حمله تروریستی به جشن فارغ التحصیلی دانشجویان افسری دانشکده نظامی در حمص به ۸۹ نفر افزایش یافت. ۳۱ نفر از این شهدا، زن و ۵ نفر از آنان کودک بودند. در این حمله تروریستی، ۲۷۷ نفر نیز زخمی شدند.»

در عین حال خبرگزاری فرانسه به نقل از «دیده‌بان حقوق بشر سوریه»، رسانه نزدیک به گروه‌های تروریستی اعلام کرده که دست‌‍کم ۱۱۲ نظامی ارتش سوریه در حملات پهپادی روز پنجشنبه به دانشکده افسری حمص کشته شده‌اند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها